Gilbert en Timmers over veranderen Bilderberg website
De Nederlandse hotelgroep Bilderberg met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Wat is veranderd en waarom?
Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Drone video’s en schermvullende afbeeldingen nemen bezoekers mee in de belevenis die de verschillende hotels bieden. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.
Fabrique en Sabre
Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website
samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserveringstechnologie
van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de
hotels.
"Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie. Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie,” aldus Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg.
Timmers: aandacht voor merk en boeken
"Why settle for less? is de belofte van Bilderberg, die ze offline en nu ook
online waarmaken. De aandacht voor detail die Bilderberg zo kenmerkt, hebben we
vertaalddoor het menu achter een button te plaatsen, waardoor we meer
ruimte hebben voor inspirerend beeld. Zo is het eerste deel van de site
inspirerend en verleidelijk, terwijl de rest van de site gericht is op het
genereren van boekingen. Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden
tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn,” aldus Kay Timmers,
strateeg bij Fabrique.
Het ontwerp is volledig responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt voor een
optimale beleving op zowel PC of laptop, tablet en smartphone.