Geplaatst op: 16-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Topic Travel en Belvilla bij dezelfde groep

Topic Travel en Belvilla bij dezelfde groep

De @Leisure Group, de holding waar ook vakantiehuizenspecialist Belvilla onderdeel van is, neemt vakantiehuizenaanbieder Topic Travel over.

Het merk Topic Travel blijft bestaan, net als het kantoor in Den Haag, en wordt toegevoegd als vijfde consumentenmerk in het portfolio van de @Leisure Group.


Kracht: klantenbinding en Frankrijk

"Met de overname van Topic Travel voegen wij een schat aan ervaring toe aan onze eigen expertise.”, aldus Maarten Esser, Executive Board Member van de @Leisure Group. "De kracht van Topic Travel zit vooral in hun succesvolle wijze van klantenbinding en daarnaast hun kwalitatieve vakantiehuizenaanbod, met name in Frankrijk.” Met de toevoeging van het merk aan haar portfolio verstevigt de @Leisure Group haar andere merken en bekrachtigt de positie als belangrijke internationale speler in vakantieverhuur in Europa.


Slagkracht voor de toekomst

In 1990 was Eric Bodlaender één van de oprichters van Topic Travel. Samen met zijn broer Onno geeft hij leiding aan een team van zo’n vijftig toegewijde medewerkers. Eric Bodlaender (links op de foto, rechts Onno): "Na vijfentwintig jaar als individuele speler actief te zijn geweest, zien we dat de markt verandert. Met de toetreding tot de @Leisure Group vergroten wij onze slagkracht flink.” Onno Bodlaender vult aan: "Zo zijn wij er zeker van dat wij onze trouwe klanten en verhuurders nog lang onze topservice kunnen blijven bieden.”


Vijfde merk

Het merk Topic Travel wordt het vijfde consumentenmerk binnen de holding @Leisure Group. De merken Belvilla, Ardennes Relais en Topic Travel hebben vakantiehuizen direct onder contract. De holding biedt onder de portal-merken Casamundo en EuroRelais ook vakantie-accommodaties aan van andere verhuurpartijen en particulieren. Jaarlijks verblijven ruim 1,3 miljoen vakantiegangers met meer dan 140 nationaliteiten in de vakantieaccommodaties van de @Leisure Group.
Trefwoorden: toerisme, recreatie, vakantiehuizen, accommodaties, reizen, marketing, leisure, online

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...