Geplaatst op: 20-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Crew Arkefly in nieuw uniform - Strategie kledinglijn TUI

Crew Arkefly in nieuw uniform - Strategie kledinglijn TUI

De crew van Arkefly, onderdeel van reisconcern TUI, krijgt deze week een nieuw uniform. Het bedrijf streeft naar een gelijke kledingstijl, van reisbureau tot hoog in de lucht.

De crew van Arkefly gaat voor het eerst aan het werk in het nieuwe donkerblauwe uniform dat al even te bewonderen was aan boord van de delivery trip van de eerste Arke Boeing 787 Dreamliner in juni 2014. Na de introductie door Thomson Airways zijn Arkefly en het Belgische Jetairfly een van de eerste airlines binnen TUI Group die hun crewleden in het nieuw steken. Op termijn zullen de crewleden van alle zes de TUI-airlines hetzelfde nieuwe uniform dragen.

Vanaf deze week vliegt elke uitgaande crew in het nieuwe uniform; de binnenkomende crew is nog heel even te zien in het oude uniform dat 10 jaar dienst heeft gedaan. Na een korte overgangsperiode van een paar dagen zijn alle crewleden te bewonderen in het nieuwe uniform. 



Hoedje terug

Aan dit heugelijke moment ging een periode van intensieve voorbereiding vooraf; voor alle crewleden werden passessies ingepland en waar nodig werden aanpassingen op maat gedaan. De nieuwe ontwerpen zijn meer getailleerd en hebben strakkere lijnen. Nieuw voor de dames van de cabinecrew is het hoedje. Ook het modern vormgegeven naambordje en de ‘wing’ springen in het oog.


Dames
Het uniform bestaat voor de dames verder uit een donkerblauwe rok, jurk of pantalon, en een gilet en colbert in dezelfde kleur. Dit wordt gecombineerd met een lichtblauwe blouse en gestreepte lichtblauwe/ donkerblauwe sjaal met de TUI-smile.

Heren
De heren dragen een donkerblauw colbert, gilet en pantalon in dezelfde kleur met een lichtblauw overhemd en gestreepte lichtblauwe/ donkerblauwe stropdas met de TUI-smile. De cockpit crew draagt hier nog een nieuw vormgegeven pet bij.


Strategie ‘One Mainstream’

De medewerkers van de Arke winkels gingen de crewleden al voor en dragen nagenoeg hetzelfde uniform. De Arke reisleiding in het buitenland volgt begin april. De ingebruikname van het nieuwe uniform geeft Arke overal dezelfde uitstraling wat geheel in lijn is met de ‘One Mainstream’ strategie van moederbedrijf TUI Group.

Trefwoorden: luchtvaart, communicatie, corporate, kleding, uniform, reisbureau, reizen, vliegen

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.