Geplaatst op: 27-02-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

NHTV-student ontwikkelt pop-up restaurant

NHTV-student ontwikkelt pop-up restaurant

Een NHTV-studente heeft een pop-up restaurant in Breda ontwikkeld. Bijzonder aan het concept is dat het restaurant bijna volledig gebruik maakt van hergebruikte materialen. Het restaurant is slechts vier dagen open. De eerste avond is al volgeboekt. Danielle won met haar restaurant de publieksprijs tijdens de NHTV Entrepreneurship Award.


Voor haar afstudeerproject, heeft Danielle van Houtum, student International Real Estate and Facility Management van NHTV Breda een pop-up concept ontwikkeld. Met dit pop-up restaurant vraagt zij aandacht voor het hergebruiken van materialen en het invullen van leegstaande panden op unieke locaties in Breda.


Restaurant vol gedoneerde spullen

Naast het ontwikkelen, opzetten en coördineren van een hospitality gerelateerde organisatie, een van de einddoelen van de opleiding, vindt Danielle het belangrijk aandacht te schenken aan de wegwerpeconomie waarin wij tegenwoordig leven. Door middel van co-creatie en up-cycling geeft zij gedoneerde producten, zoals stoelen, borden en glazen, een tweede leven in haar pop-up restaurant. In ruil hiervoor ontvangt de gulle gever korting op de diner-tickets en zal gedurende de avond zijn of haar gedoneerde spullen in een nieuw daglicht terug zien. Daarnaast biedt dit pop-up concept een mooie oplossing voor de grote leegstand in en om het centrum van Breda.


Entrepreneurship Award

Met het pop-up restaurant won Danielle de publieksprijs tijdens de NHTV Entrepreneurship Award, een erkenning voor jong ondernemerschap. In de toekomst wil Danielle haar concept ook uitbreiden naar andere steden.


Menu, prijs en data

Het menu bestaat uit Upscale Comfort Food gerechten, traditionele gerechten met een speciale twist. Een diner-ticket, een drie gangen menu excl. drank, kost €30,-. Indien vooraf oude producten worden gedoneerd, dan kan de korting oplopen tot €10,-.


Het innemen van serviesgoed, meubilair en anders soort gebeurt op 9 en 11 maart. Het eerste diner vindt op 13 maart plaats in de Watertoren, Speelhuislaan 158. Deze avond is al geheel uitverkocht. Flourish opent haar deuren eveneens op 14, 20 en 21 maart, reserveren kan via de

website. De locaties worden te zijner tijd bekend gemaakt via Facebook.

Link: http://wijzijnflourish.nl
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...