NHTV-student ontwikkelt pop-up restaurant
Een NHTV-studente heeft een pop-up restaurant in Breda ontwikkeld. Bijzonder aan het concept is dat het restaurant bijna volledig gebruik maakt van hergebruikte materialen. Het restaurant is slechts vier dagen open. De eerste avond is al volgeboekt. Danielle won met haar restaurant de publieksprijs tijdens de NHTV Entrepreneurship Award.
Voor haar afstudeerproject, heeft
Danielle van Houtum, student International Real Estate and Facility Management van NHTV Breda een pop-up concept ontwikkeld. Met dit
pop-up restaurant vraagt zij aandacht voor het hergebruiken van materialen en
het invullen van leegstaande
panden op unieke locaties in Breda.
Restaurant vol gedoneerde spullen
Naast het ontwikkelen, opzetten en coƶrdineren van een hospitality gerelateerde organisatie, een van de einddoelen van de opleiding, vindt Danielle het belangrijk aandacht te schenken aan de wegwerpeconomie waarin wij tegenwoordig leven. Door middel van co-creatie en up-cycling geeft zij gedoneerde producten, zoals stoelen, borden en glazen, een tweede leven in haar pop-up restaurant. In ruil hiervoor ontvangt de gulle gever korting op de diner-tickets en zal gedurende de avond zijn of haar gedoneerde spullen in een nieuw daglicht terug zien. Daarnaast biedt dit pop-up concept een mooie oplossing voor de grote leegstand in en om het centrum van Breda.
Entrepreneurship Award
Met het pop-up restaurant won Danielle de publieksprijs
tijdens de NHTV Entrepreneurship Award, een erkenning voor jong ondernemerschap. In de toekomst wil Danielle
haar concept ook uitbreiden naar andere steden.
Menu, prijs en data
Het menu bestaat uit Upscale Comfort Food gerechten, traditionele gerechten met een speciale twist. Een diner-ticket, een drie gangen menu excl. drank, kost €30,-. Indien vooraf oude producten worden gedoneerd, dan kan de korting oplopen tot €10,-.
Het innemen van serviesgoed, meubilair en anders soort gebeurt op 9 en 11 maart. Het eerste diner vindt op 13 maart plaats in de Watertoren, Speelhuislaan 158. Deze avond is al geheel uitverkocht. Flourish opent haar deuren eveneens op 14, 20 en 21 maart, reserveren kan via de
website. De locaties worden te zijner tijd bekend gemaakt via Facebook.