Geplaatst op: 02-03-2015
Auteur: Suzan Lindhout
NHTV

Training Experience Design

Training Experience Design

NHTV organiseert op 25, 26 en 27 maart een training in Experience Design. Deze training is ontwikkeld door Niels Jensen, een Kaos Pilot uit Denemarken. Na succesvolle edities in Denemarken brengt de NHTV deze training voor het eerst naar Nederland.


De training gaat over Experience Design en Imagineering. Tijdens deze unieke 3-daagse cursus leert u, aan de hand van betekenisvolle en krachtige ervaringen, uw concurrentiepositie te verstevigen. De training is uniek want gaat het niet alleen óver experience design, de totale training IS een ware experience! Alle elementen zijn tot in de details op een creatieve en professionele manier uitgevoerd. Van locatie tot catering, tot aankleding.


Imagineering Methodology and Experience Design Toolbox

Deze 3-daagse cursus is een verdiepende interdisciplinaire duik in een praktische en belevingsvolle ontdekkings- en studiereis op het gebied van experience design, co-creatie en innovatie. Het fundament van de cursus is het toepassen van de unieke Imagineering Methodology and Experience Design Toolbox van NHTV op echte praktijkproblemen die ingebracht zijn door de deelnemers zelf.


Vragen die worden behandeld zijn bijvoorbeeld:

- Hoe gaat u om met nieuwe eisen van klanten op het gebied van transparantie, authenticiteit en betrouwbaarheid?

- Hoe beweegt u zich in het nieuwe marketinglandschap?

- Hoe zorgt u ervoor dat uw klanten betrokken worden bij het co-creëren van uw toekomstige aanbod?


NHTV Imagineering Methodology

De belevingseconomie is een feit en heeft invloed op alle sectoren en industrieën. Wat het bedrijfsleven betreft, volstaat het niet langer om de beste binnen je gebied te zijn, omdat bedrijven afhankelijk zijn van langere termijn loyaliteit van hun klanten. De Imagineering Methodology die door NHTV Breda ontwikkeld is, leert ons door middel van eenvoudige toolbox-stappen hoe we een voorsprong kunnen veroveren met een aanbod van unieke en uitgesproken belevingen.


Leerdoelen

Innovatie – leer hoe u het eenvoudige 5-stappen Imagineering Experience Innovation model kunt toepassen en uw eigen unieke en holistische ‘customer experiences’ kunt bedenken

Co-creatie – leer hoe u uw doelgroepen kunt betrekken bij het co-creëren van hun eigen persoonlijke ‘customer experiences’

Authenticiteit – leer hoe u de innerlijke waardekern van uw organisatie kunt bereiken en deze kunt gebruiken om uniek en authentiek concurrerend vermogen te bewerkstelligen

Business – leer hoe u het ‘experience perspective’ kunt toepassen en hiermee nieuwe winstgevende kansen schept op strategisch bedrijfsniveau

Echte belevenissen – leer hoe u ‘high-touch’ belevenissen kunt bedenken en regisseren waarmee u uitdrukking geeft aan wat het belangrijkste is voor uw bedrijf en voor de relatie met uw klanten – en leer hoe u deze belevenissen kunt gebruiken om strategische waarde tot stand te brengen.


Praktische informatie

Data: 25, 26 & 27 maart 2015

Locatie: NHTV Breda – een unieke nog aan te kondigen locatie!

Tijd: Alle dagen van 9.00 tot 18.00 uur

Taal: Engels (primair), gebruik van Nederlands zal afgestemd worden met de internationale deelnemers

Deelnamekosten: de deelnamekosten voor deze cursus zijn € 1.800,-. Twee deelnemers van hetzelfde bedrijf samen betalen € 3.200,-.

Afronding: NHTV Certificate

Inschrijven / vragen: Voor vragen en wervings- of inschrijvingsformulier kunt u contact opnemen met Suzan Lindhout via lindhout.s(at)nhtv.nl of +31 6 23 89 33 11.

Link: http://www.nhtv.nl/masters-cursussen/masters-cursussen/cursussen/experience-design-course.html
Topics:CELTH

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

30/10/24
Menno Stokman verlaat CELTH na zeven jaar
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
25/09/24
Een tafel voor niemand? Vier scenario's voor het arbeidsmarkttekort in toerisme en hospitality
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
18/03/24
Lidstaten willen toerisme hoog op de agenda van de nieuwe Europese Commissie
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
30/01/24
PD-kandidaat: Kansen voor hotels door CSRD
In het Professional Doctorate voor Leisure, Tourism & Hospitality traject is Armand Odekerken ingestapt. Odekerken onderzoekt hoe verschillende hotelketens duurzaamheidsstrategieën kunnen ontwikkelen en implementeren die voldoen aan de wetgeving over Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).
11/01/24
Vier nieuwe projecten van CELTH
De onderzoekers van CELTH zijn samen met werkveldpartners met maar liefst vier nieuwe projecten gestart. De projecten richten zich op een bewonersprofijt en -betrokkenheid, een eerlijker verdeling van de voordelen van toerisme en een rankingsystematiek voor duurzame prestaties van natuurhuisjes.