Trendrapport in drie actuele delen
Meer dan cijfers
Omdat trends snel gaan zal het NRIT Trendrapport dit jaar voor het eerst in drie delen verschijnen. Het eerste deel komt al voor de zomer uit. De sector kan zo sneller inspelen op actuele trends van 2015.
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse NRIT/CELTH/NBTC 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' niet missen. Dit prettig leesbare rapport biedt een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. Afgelopen jaar werden in meer dan 100 grafieken de veranderingen toegelicht. Meer dan 20 auteurs van diverse kennisinstellingen berichtten over recente projecten en analyseerden de trends. Het Trendrapport is inmiddels uitgegroeid tot hét standaardwerk voor de sector. Maar het verscheen op één moment in het jaar. De redactieraad is van mening dat de opsplitsing van het rapport naar drie delen de beste aanpak is. Het eerste deel met trends en voor de gastvrijheidssector maatschappelijke ontwikkelingen verschijnt daarom nog voor de zomer.
Branche ontwikkelt sneller
Kim de Bruijn, projectleider NRIT Trendrapport: "De ontwikkelingen in toerisme en hospitality gaan snel. We denken daarom dat het voor de lezer beter is om aparte delen uit te geven. Hierdoor kunnen vaste partners en auteurs zich richten op bepaalde perioden en onderwerpen in het jaar. Dat verbetert de actualiteit in de berichten en analyses. Dat past bij de kwaliteit van hét standaardwerk in de sector.”
Innovatieve stappen
Ton Vermeulen, redacteur NRIT Trendrapport: "We werken met veel verschillende partijen samen. Die kennis kwam tot nu toe maar op één moment vrij. Lezers krijgen nog sterker het gevoel om bovenop het nieuws te zitten. Daar kun je dan in je eigen bedrijf of regio weer mee aan de slag. Dankzij een betere samenwerking met het CBS krijgen we een betere cijfermatige onderbouwing. Die innovatieve stappen leiden tot een sterk rapport dat nog meer aansluit bij de wensen van de snel veranderende sector.”
Breed is winst
Het brede karakter blijft, van bungalow tot toerisme en van retail tot recreatie. Dit is voor veel lezers een krachtige manier om de verbanden en de winstpunten binnen de sector te ontdekken. De eerste afspraken met auteurs en kennisinstellingen zijn al gemaakt.
Abonnement nog interessanter
Het opsplitsen naar drie uitgaven betekent ook dat een abonnement nog interessanter is. De drie delen worden los aangeboden maar de abonnementsprijs blijft slechts € 99,25 exclusief BTW. Via www.nritmedia.nl, zie ‘Store’ kunt u zich aanmelden.