Rendement van internationale Citybreak campagne + 3 tips zelfstandige campagne
Best practice: Strategische communicatiekeuzes Utrecht
Utrecht speelt in op genieten, erfgoed, cultuur en winkelen. Foto: Toerisme Utrecht.
Afgelopen jaar investeerde de stad Utrecht 75.000 euro in de Citybreak
campagne. Wat is het rendement en waarom zijn nauwkeurig gekozen doelgroepen
belangrijk? "Utrecht wordt internationaler.”
De Domstad ontwikkelt al enkele jaren het
toerisme en de leisure economie. In 2014 werd de keuze gemaakt 75.000 euro in
de Citybreak campagne te investeren die doorlopend wordt gehouden met NBTC
Holland Marketing. Waarom kiest Utrecht voor deze aanpak en wat levert dat op?
Voor het eerst onthult de stad cijfers d...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: campagne, Utrecht, lifestyle, post moderns, upper class, citymarketing, pr, Donkers
|
|
01/04/25
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
|
01/04/25
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
|
01/04/25
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
|
01/04/25
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
|
01/04/25
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
|
01/04/25
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
|
01/04/25
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
|
31/03/25
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
|
|
05/04/25
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
|
12/04/25
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
|
05/05/25 t/m 11-05-25
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
|
26/05/25
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
|