Rendement van internationale Citybreak campagne + 3 tips zelfstandige campagne
Best practice: Strategische communicatiekeuzes Utrecht
Utrecht speelt in op genieten, erfgoed, cultuur en winkelen. Foto: Toerisme Utrecht.
Afgelopen jaar investeerde de stad Utrecht 75.000 euro in de Citybreak
campagne. Wat is het rendement en waarom zijn nauwkeurig gekozen doelgroepen
belangrijk? "Utrecht wordt internationaler.”
De Domstad ontwikkelt al enkele jaren het
toerisme en de leisure economie. In 2014 werd de keuze gemaakt 75.000 euro in
de Citybreak campagne te investeren die doorlopend wordt gehouden met NBTC
Holland Marketing. Waarom kiest Utrecht voor deze aanpak en wat levert dat op?
Voor het eerst onthult de stad cijfers d...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: campagne, Utrecht, lifestyle, post moderns, upper class, citymarketing, pr, Donkers
|
|
07/02/25
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
|
07/02/25
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
|
05/02/25
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
|
24/01/25
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
|
16/01/25
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
|
16/01/25
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
|
15/01/25
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
|
13/01/25
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
|
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|