Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme februari 2015

Verleid en beleef

Congres de Verleiding op 16 april in Diemen

Verleid en beleef

Verleiden, beleven en verbinden. Drie onmisbare concepten binnen de toeristische en vrijetijdssector. Vijf HBO-opleidingen toerisme samen met NRIT Media maken in co-creatie het congres De Verleiding. Prominente sprekers blikken vooruit.


Wat weten we eigenlijk van het proces van verleiding? Hoe bereikt u in de stortvloed aan informatie uw potentiële gasten? En hoe werkt het dan precies? En hoe kunnen we gasten aan ons binden zodat ze nog een keer komen? Over verleiden en verbinden van (potentiële) gasten hoort u alles op Het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015, dat in het teken staat van De verleiding. Drie prominente sprekers blikken vooruit. Waarom is verleiden nu zo belangrijk voor de ontwikkeling van toerisme?


Verleiden met precieze boodschap

Rianne van der Loo, Industry Manager Travel bij Google Nederland: "De consument is continu online. Informatie is voor iedereen altijd en overal beschikbaar. Juist nu is het belangrijk om consumenten te verleiden voor jou te kiezen. Google's innovaties op het gebied van Travel en online marketing spelen hierop in en zorgen voor steeds meer mogelijkheden om de juiste consument te bereiken op het juiste moment en met de juiste boodschap.”


Vakantie is emotie

Fred van Raaij, Hoogleraar Economische Psychologie Tilburg University: "Vakantie en recreatie zijn emotionele zaken voor de consument. Op dit moment houd ik me bezig met financieel gedrag. Ik heb in het verleden ook onderzoek gedaan naar recreatie. Hierdoor kan je interessante vergelijkingen trekken. Bij financiën gaat het om afwegen van voor- en nadelen maar in toerisme gaat het nadenken meer om het voorstellen hoe de vrije tijd eruit ziet. Daarin zijn mensen veel gevoeliger voor de verleiding. De consument kan dat maar moeilijk rationeel beargumenteren en daar liggen de kansen voor bedrijven en regio’s. Dan volgt een lastiger detail voor het thema de Verleiding. Mensen denken lang na over een vakantie of een weekend weg, met alle mooie beelden erbij. Hoe dichter bij de vakantie komt, hoe meer ze praktisch moeten handelen zoalskoffers inpakken,geld wisselen of eennieuwpaspoort halen. Dat maakt een vakantie vlak voor het begin van die vrije dagen een periode van stress en dat kan lastig zijn voor de branche om slim mee om te gaan.”


Beleving waarmaken?

Martijn Rouss, manager hotel Estheréa: "Verleiding is iets van alle tijden, continu worden we verleid tot het afnemen van bepaalde producten. De toerisme en vrijetijdssector beweegt mee met de globale trend van productfocus naar klantfocus waar de ervaring, beleving en mening van de klant centraal staan. Verleiding ontstaat door een verlangen naar die ervaring en beleving te creëren met het doel deze te verkopen. In de hospitality wereld heeft degast altijd al centraal gestaan en het creëren van dat verlangen is niet zo moeilijk maar het waarmaken van die ervaring en beleving wel.”


Vandaag inschrijven

Bekijk het complete programma van Het Toerisme-& Vrijetijdscongres 2015 De Verleiding op www.hettoerismeenvrijetijdscongres.nl. Schrijf vandaag nog in voor deze dag om kennis, ervaring en nieuwe contacten te verzamelen.


Trefwoorden: Verleiding, congres, marketing, hospitality, Google, Estherea, Tilburg University

CELTH



||| Nieuws |||

22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
22/04/25
Twee Utrechtse informatiepunten open Hollandse Waterlinies en Neder-Germaanse Limes
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...