Verleid en beleef
Congres de Verleiding op 16 april in Diemen
Verleiden, beleven en verbinden. Drie onmisbare concepten binnen de toeristische en vrijetijdssector. Vijf HBO-opleidingen toerisme samen met NRIT Media maken in co-creatie het congres De Verleiding. Prominente sprekers blikken vooruit.
Wat weten we eigenlijk van het proces van verleiding? Hoe bereikt u in de stortvloed aan informatie uw potentiële gasten? En hoe werkt het dan precies? En hoe kunnen we gasten aan ons binden zodat ze nog een keer komen? Over verleiden en verbinden van (potentiële) gasten hoort u alles op Het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015, dat in het teken staat van De verleiding. Drie prominente sprekers blikken vooruit. Waarom is verleiden nu zo belangrijk voor de ontwikkeling van toerisme?
Verleiden met precieze boodschap
Rianne van der Loo, Industry Manager Travel bij Google Nederland: "De consument is continu online. Informatie is voor iedereen altijd en overal beschikbaar. Juist nu is het belangrijk om consumenten te verleiden voor jou te kiezen. Google's innovaties op het gebied van Travel en online marketing spelen hierop in en zorgen voor steeds meer mogelijkheden om de juiste consument te bereiken op het juiste moment en met de juiste boodschap.”
Vakantie is emotie
Fred van Raaij, Hoogleraar Economische Psychologie Tilburg University: "Vakantie en recreatie zijn emotionele zaken voor de consument. Op dit moment houd ik me bezig met financieel gedrag. Ik heb in het verleden ook onderzoek gedaan naar recreatie. Hierdoor kan je interessante vergelijkingen trekken. Bij financiën gaat het om afwegen van voor- en nadelen maar in toerisme gaat het nadenken meer om het voorstellen hoe de vrije tijd eruit ziet. Daarin zijn mensen veel gevoeliger voor de verleiding. De consument kan dat maar moeilijk rationeel beargumenteren en daar liggen de kansen voor bedrijven en regio’s. Dan volgt een lastiger detail voor het thema de Verleiding. Mensen denken lang na over een vakantie of een weekend weg, met alle mooie beelden erbij. Hoe dichter bij de vakantie komt, hoe meer ze praktisch moeten handelen zoalskoffers inpakken,geld wisselen of eennieuwpaspoort halen. Dat maakt een vakantie vlak voor het begin van die vrije dagen een periode van stress en dat kan lastig zijn voor de branche om slim mee om te gaan.”
Beleving waarmaken?
Martijn Rouss, manager hotel Estheréa: "Verleiding is iets van alle tijden, continu worden we verleid tot het afnemen van bepaalde producten. De toerisme en vrijetijdssector beweegt mee met de globale trend van productfocus naar klantfocus waar de ervaring, beleving en mening van de klant centraal staan. Verleiding ontstaat door een verlangen naar die ervaring en beleving te creëren met het doel deze te verkopen. In de hospitality wereld heeft degast altijd al centraal gestaan en het creëren van dat verlangen is niet zo moeilijk maar het waarmaken van die ervaring en beleving wel.”
Vandaag inschrijven
Bekijk het complete programma van Het Toerisme-& Vrijetijdscongres 2015 De Verleiding op www.hettoerismeenvrijetijdscongres.nl. Schrijf vandaag nog in voor deze dag om kennis, ervaring en nieuwe contacten te verzamelen.