Geen stress meer over gate met smartwatch app
Slim horloge en
reizen? Met de KLM app voor de Android Smartwatch hebben passagiers op ieder
gewenst moment toegang tot hun vluchtschema. Vanaf 24 uur voor vertrek worden
bovendien meldingen gestuurd die relevant zijn voor de reis.
Bij aankomst op Amsterdam Airport Schiphol ontvangen
passagiers automatisch een bericht met informatie over de gate en hun
instaptijd. Zodra ze het bericht hebben geopend, kunnen ze swipen tussen alle
relevante vluchtgegevens.
Een uur voor vertrek wordt een bericht gestuurd met de instapkaart, die
vervolgens bij de gate kan worden gescand. Vlak voor vertrek krijgen passagiers
nog een laatste melding met hun stoelnummer.
Strategie: makkelijk
reizen
In lijn met deze visie heeft KLM vorig jaar de Airport Navigation Service
gelanceerd. Deze dienst maakt gebruik van iBeacon-technologie om passagiers die
overstappen op Amsterdam Airport Schiphol de weg naar de juiste gate te wijzen.
KLM test de smartwatch-app om de ervaringen van gebruikers
te evalueren. De feedback zal ook goed van pas komen bij de ontwikkeling van de
app voor de Apple Watch.
Trefwoorden: vliegen, reizen, online, marketing, strategie, klm
|
|
10/01/25
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
|
10/01/25
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
|
10/01/25
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
|
10/01/25
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
|
10/01/25
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
|
09/01/25
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
|
08/01/25
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
|
08/01/25
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
|
|
27/01/25
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
|
29/01/25
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
|