Geplaatst op: 19-03-2015

Grote markt voor stille hotelkamer

Grote markt voor stille hotelkamer
Stilte wordt een steeds sterker punt waarop hotelmerken zich profileren. De gasten vragen om goede bedden en een prima stille nachtrust. Onder meer Hilton pakt dit op.

Na het Doubletree Hilton in Amsterdam beschikt inmiddels ook het Hilton Paris Orly Airport hotel over het Quiet Room® label. Daarmee is dit het eerste Franse hotel dat in het bezit komt van een objectief certificaat voor stille hotelkamers.

Laagste klasse en toch serieus werk
Na een grondige inspectie door de akoestische specialisten van het Kenniscentrum Geluidsisolatie (KGI) zijn alle 340 kamers goedgekeurd en ingedeeld in klasse 3, de laagste klasse van het QR-label. Het feit dat het hotel, ondanks de ligging nabij een drukke luchthaven, voldoet aan de eisen van het QR-label, betekent dat het serieus werk heeft gemaakt van de isolatie van de hotelkamers, meent Hilton.

KGI initiatiefnemer
Het Quiet Room Label® is een initiatief van het KGI en bedoeld als stimulans voor de creatie van stille hotelkamers en als houvast voor reizigers die op zoek zijn naar zo'n kamer. Geluidsoverlast is de meest gehoorde klacht onder hotelgasten en er zijn nog maar heel weinig hotels die echt stille kamers hebben.

Hotels die het Quiet Room Label® willen verwerven, kunnen het KGI hun kamers laten doormeten. Al naar gelang de mate van geluidsisolatie worden de kamers ingedeeld in één van 3 klassen. Voldoen hotelkamers niet aan de eisen, dan kan het hotels aanvullende geluidsisolerende maatregelen nemen om alsnog het QR-label te verwerven.

De markt voor stilte?
Dag stilte voor bijna alle gasten een doorslaggevend onderdeel is, blijkt uit het commentaar van KGI op de ontwikkeling van het keurmerk:
"Lawaai is nog steeds klacht nummer 1 onder hotelgasten. Nu hun beoordelingen mede het beleid van hotels bepalen, zullen deze meer geneigd zijn om stille kamers te creëren. En daarvoor bestaat inmiddels een objectief beoordelingssysteem: het Quiet Room(r) label. Het Quiet Room(r) label heeft tot doel om de creatie van stille hotelkamers te stimuleren en reizigers die een stille hotelkamer zoeken te voorzien van betrouwbare informatie. Hotels die het Quiet Room(r) label willen verwerven, moeten voldoen aan eisen en worden zorgvuldig getest.”
Trefwoorden: hotel, stilte, stille hotelkamer, Hilton

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...