Geplaatst op: 19-03-2015

Grote markt voor stille hotelkamer

Grote markt voor stille hotelkamer
Stilte wordt een steeds sterker punt waarop hotelmerken zich profileren. De gasten vragen om goede bedden en een prima stille nachtrust. Onder meer Hilton pakt dit op.

Na het Doubletree Hilton in Amsterdam beschikt inmiddels ook het Hilton Paris Orly Airport hotel over het Quiet Room® label. Daarmee is dit het eerste Franse hotel dat in het bezit komt van een objectief certificaat voor stille hotelkamers.

Laagste klasse en toch serieus werk
Na een grondige inspectie door de akoestische specialisten van het Kenniscentrum Geluidsisolatie (KGI) zijn alle 340 kamers goedgekeurd en ingedeeld in klasse 3, de laagste klasse van het QR-label. Het feit dat het hotel, ondanks de ligging nabij een drukke luchthaven, voldoet aan de eisen van het QR-label, betekent dat het serieus werk heeft gemaakt van de isolatie van de hotelkamers, meent Hilton.

KGI initiatiefnemer
Het Quiet Room Label® is een initiatief van het KGI en bedoeld als stimulans voor de creatie van stille hotelkamers en als houvast voor reizigers die op zoek zijn naar zo'n kamer. Geluidsoverlast is de meest gehoorde klacht onder hotelgasten en er zijn nog maar heel weinig hotels die echt stille kamers hebben.

Hotels die het Quiet Room Label® willen verwerven, kunnen het KGI hun kamers laten doormeten. Al naar gelang de mate van geluidsisolatie worden de kamers ingedeeld in één van 3 klassen. Voldoen hotelkamers niet aan de eisen, dan kan het hotels aanvullende geluidsisolerende maatregelen nemen om alsnog het QR-label te verwerven.

De markt voor stilte?
Dag stilte voor bijna alle gasten een doorslaggevend onderdeel is, blijkt uit het commentaar van KGI op de ontwikkeling van het keurmerk:
"Lawaai is nog steeds klacht nummer 1 onder hotelgasten. Nu hun beoordelingen mede het beleid van hotels bepalen, zullen deze meer geneigd zijn om stille kamers te creëren. En daarvoor bestaat inmiddels een objectief beoordelingssysteem: het Quiet Room(r) label. Het Quiet Room(r) label heeft tot doel om de creatie van stille hotelkamers te stimuleren en reizigers die een stille hotelkamer zoeken te voorzien van betrouwbare informatie. Hotels die het Quiet Room(r) label willen verwerven, moeten voldoen aan eisen en worden zorgvuldig getest.”
Trefwoorden: hotel, stilte, stille hotelkamer, Hilton

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.