Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-03-2015

Grote markt voor stille hotelkamer

Grote markt voor stille hotelkamer
Stilte wordt een steeds sterker punt waarop hotelmerken zich profileren. De gasten vragen om goede bedden en een prima stille nachtrust. Onder meer Hilton pakt dit op.

Na het Doubletree Hilton in Amsterdam beschikt inmiddels ook het Hilton Paris Orly Airport hotel over het Quiet Room® label. Daarmee is dit het eerste Franse hotel dat in het bezit komt van een objectief certificaat voor stille hotelkamers.

Laagste klasse en toch serieus werk
Na een grondige inspectie door de akoestische specialisten van het Kenniscentrum Geluidsisolatie (KGI) zijn alle 340 kamers goedgekeurd en ingedeeld in klasse 3, de laagste klasse van het QR-label. Het feit dat het hotel, ondanks de ligging nabij een drukke luchthaven, voldoet aan de eisen van het QR-label, betekent dat het serieus werk heeft gemaakt van de isolatie van de hotelkamers, meent Hilton.

KGI initiatiefnemer
Het Quiet Room Label® is een initiatief van het KGI en bedoeld als stimulans voor de creatie van stille hotelkamers en als houvast voor reizigers die op zoek zijn naar zo'n kamer. Geluidsoverlast is de meest gehoorde klacht onder hotelgasten en er zijn nog maar heel weinig hotels die echt stille kamers hebben.

Hotels die het Quiet Room Label® willen verwerven, kunnen het KGI hun kamers laten doormeten. Al naar gelang de mate van geluidsisolatie worden de kamers ingedeeld in één van 3 klassen. Voldoen hotelkamers niet aan de eisen, dan kan het hotels aanvullende geluidsisolerende maatregelen nemen om alsnog het QR-label te verwerven.

De markt voor stilte?
Dag stilte voor bijna alle gasten een doorslaggevend onderdeel is, blijkt uit het commentaar van KGI op de ontwikkeling van het keurmerk:
"Lawaai is nog steeds klacht nummer 1 onder hotelgasten. Nu hun beoordelingen mede het beleid van hotels bepalen, zullen deze meer geneigd zijn om stille kamers te creëren. En daarvoor bestaat inmiddels een objectief beoordelingssysteem: het Quiet Room(r) label. Het Quiet Room(r) label heeft tot doel om de creatie van stille hotelkamers te stimuleren en reizigers die een stille hotelkamer zoeken te voorzien van betrouwbare informatie. Hotels die het Quiet Room(r) label willen verwerven, moeten voldoen aan eisen en worden zorgvuldig getest.”
Trefwoorden: hotel, stilte, stille hotelkamer, Hilton

CELTH



||| Nieuws |||

29/04/25
Europa-Park: Economische krachtpatser voor de regio
Een recente studie van de Universiteit van St. Gallen toont aan dat het Europa-Park Resort een krachtige motor is voor de regionale economie. Jaarlijks genereert de aanwezigheid van het park honderden miljoenen euro's aan omzet in Baden-Württemberg en zelfs in de Franse Elzas en flink wat werkgelegenheid.
25/04/25
Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
25/04/25
Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
25/04/25
Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
25/04/25
Exclusief voor leden
Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of jacuzzi genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
25/04/25
Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
25/04/25
Heerlijke Huisjes koppelt met reserveringssystemen
Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes en Channel Manager Qenner hebben de handen ineengeslagen. Deze nieuwe samenwerking maakt het mogelijk voor vakantieparken die reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet gebruiken, om eenvoudig een koppeling te maken met het platform van Heerlijke Huisjes.
25/04/25
Vanaf 2027 minimumjeugdloon omhoog
Minister Van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) verhoogt per 1 januari 2027 het minimumjeugdloon. Dat is door het kabinet afgesproken in de Voorjaarsnota.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...