Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Argentijnen gaven het meest uit aan een hotelovernachting in 2014

Argentijnen gaven het meest uit aan een hotelovernachting in 2014

Argentijnse reizigers gaven het meest uit aan een hotelovernachting in het buitenland. Voor een kamer over de grens betaalden zij gemiddeld €136 per nacht in 2014. Taiwanezen spendeerden met gemiddeld €98 het minst aan een overnachting buiten de eigen landsgrenzen. Ook Nederlanders geven het liefst weinig uit aan een hotelkamer. Dit blijkt uit de Hotel Price Index van boekingssite Hotels.com.


Zwitserse en Noorse reizigers zijn de ‘biggest spenders’ op eigen bodem. Gemiddeld hebben zij respectievelijk €154 en €132 per nacht aan een hotelkamer besteed in eigen land. Reizigers uit Thailand overnachten het voordeligst binnen hun eigen landsgrenzen. Zij betaalden gemiddeld slechts €62 voor een hotelovernachting in het binnenland.


Nederlanders zuinig

Nederlanders zijn zuinige reizigers. Ze betaalden gemiddeld €103 per nacht voor een hotelkamer in het buitenland. In eigen land gaven Nederlanders gemiddeld €92 uit aan een hotelovernachting.


Gemiddelde kamerprijzen betaald door reizigers in het buitenland in 2014 in euro's:

1 Argentinië 136

2 Zwitserland 132

3 Noorwegen 131

4 Verenigde Staten 130

5 Brazilië 128

6 Verenigd Koninkrijk 126

7 Zweden 125

8 Japan 125

9 Nieuw Zeeland 122

10 Australië 122

28 NEDERLAND 103


Gemiddelde kamerprijzen betaald door reizigers in eigen land in 2014 in euro's:

1 Zwitserland 154

2 Noorwegen 132

3 Singapore 128

4 Denemarken 126

5 Zweden 121

6 Australië 119

7 Verenigd Koninkrijk 117

8 Hong Kong 111

9 Zuid-Korea 108

10 Finland 106

14 NEDERLAND 92


Over de Hotel Price Index

De HPI werd gelanceerd in 2004. Het rapport is gebaseerd op boekingen gemaakt via Hotels.com. De vermelde gemiddelde hotelkamerprijzen zijn de daadwerkelijk door gasten uit de eurozone betaalde bedragen per overnachting in hotels wereldwijd.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, hotels, prijzen

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...