Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

Steeds meer Nederlandse regio's en bestemmingen anticiperen op toenemend Chinees bezoek. Een paar weken geleden werd de ov-reisinformatie in Giethoorn in het Chinees gelanceerd en nu heeft VVV Midden-Limburg een aantal pagina's op haar site laten vertalen. Niet dat het bezoek uit China nu zo'n grote markt is. Op 14 miljoen buitenlandse gasten komen er 250.000 uit China. Niet erg indrukwekkend. Wel indrukwekkend is de groei, vorig jaar 18%.


Het is opvallend dat Chinese toeristen minder voor de hand liggende locaties in ons land bezoeken. Natuurlijk staat Amsterdam op nummer één maar ook in Giethoorn en Roermond is het aantal Chinese toeristen in het straatbeeld opvallend. In Giethoorn is dat vooral te danken aan enkele ondernemers die al vroeg de Chinese markt ontdekten en daar een gevoelige snaar wisten te raken. In Roermond is de Designer Outlet de trekker.


Chinese marketeer in de arm genomen

Om dit sterk groeiend aantal bezoekers de weg te wijzen in de toeristische mogelijkheden van de hele regio Midden-Limburg is VVV Midden-Limburg een samenwerking aangegaan met een native Chinese marketeer, die de Chinezen en hun informatiebehoefte goed kent. Samen met deze Chinese marketeer is een strategie opgesteld om het bezoek van Chinezen aan de volledige regio Midden-Limburg te laten stijgen. Op zijn advies is daarom gestart met het verstrekken van toeristische informatie in het Chinees over plekken waar de Chinese bezoeker zich op dit moment al concentreert. Van daaruit zal dan in een vervolgstap de totale regio gepromoot gaan worden.


Webpagina's in het Chinees

Dit heeft geresulteerd in een aantal webpagina's in het Chinees met informatie over de plekken die nu al door Chinezen bezocht worden. De wetenschap, dat Chinezen vooral geïnteresseerd zijn in korting, heeft ertoe geleid, dat ook de Limburg Card in de vertaalde pagina’s is meegenomen. De vertaling heeft de Chinese marketeer zelf ter hand genomen, waardoor deze optimaal aansluit bij de behoefte van de Chinese gast en zijn bovendien de lijnen met VVV Midden-limburg heel erg kort.


Pas het begin

Nu de pagina's online staan, zal de Chinese marketeer op Chinese websites, blogs en Europese websites die door veel Chinezen bezocht worden attenderen op de Chinese pagina's op de website van VVV Midden-Limburg. Na deze marketing acties zal het effect worden bekeken en is het doel zo snel mogelijk op te schalen met vertalingen van de toeristische mogelijkheden die de hele regio Midden-Limburg biedt.


Gebruik maken van groot netwerk

"Het voordeel van de gekozen strategie is, dat we optimaal gebruik maken van de kennis en het grote netwerk van de Chinese marketeer. Bovendien zal de behoefte die Chinezen hebben aan informatie over de plek waar ze zich op dat moment bevinden, sneller leiden tot acceptatie en interesse voor de vertaalde informatie. Van daaruit kan dan met de opgedane kennis, bestaande en waar mogelijk nieuwe marketingkanalen en ondersteuning van de reeds gevonden bezoekers een acceleratie plaatsvinden bij de promotie van de totale regio. Zo worden de beperkte middelen en mogelijkheden optimaal ingezet", schrijft VVV Midden-Limburg.

Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, china, limburg, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

14/04/25
Hoofdkantoor Landal in Amsterdam geopend
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
14/04/25
Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
14/04/25
Exclusief voor leden
130 km per uur op drie snelwegen
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
14/04/25
Exclusief voor leden
Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...