Geplaatst op: 07-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

Steeds meer Nederlandse regio's en bestemmingen anticiperen op toenemend Chinees bezoek. Een paar weken geleden werd de ov-reisinformatie in Giethoorn in het Chinees gelanceerd en nu heeft VVV Midden-Limburg een aantal pagina's op haar site laten vertalen. Niet dat het bezoek uit China nu zo'n grote markt is. Op 14 miljoen buitenlandse gasten komen er 250.000 uit China. Niet erg indrukwekkend. Wel indrukwekkend is de groei, vorig jaar 18%.


Het is opvallend dat Chinese toeristen minder voor de hand liggende locaties in ons land bezoeken. Natuurlijk staat Amsterdam op nummer één maar ook in Giethoorn en Roermond is het aantal Chinese toeristen in het straatbeeld opvallend. In Giethoorn is dat vooral te danken aan enkele ondernemers die al vroeg de Chinese markt ontdekten en daar een gevoelige snaar wisten te raken. In Roermond is de Designer Outlet de trekker.


Chinese marketeer in de arm genomen

Om dit sterk groeiend aantal bezoekers de weg te wijzen in de toeristische mogelijkheden van de hele regio Midden-Limburg is VVV Midden-Limburg een samenwerking aangegaan met een native Chinese marketeer, die de Chinezen en hun informatiebehoefte goed kent. Samen met deze Chinese marketeer is een strategie opgesteld om het bezoek van Chinezen aan de volledige regio Midden-Limburg te laten stijgen. Op zijn advies is daarom gestart met het verstrekken van toeristische informatie in het Chinees over plekken waar de Chinese bezoeker zich op dit moment al concentreert. Van daaruit zal dan in een vervolgstap de totale regio gepromoot gaan worden.


Webpagina's in het Chinees

Dit heeft geresulteerd in een aantal webpagina's in het Chinees met informatie over de plekken die nu al door Chinezen bezocht worden. De wetenschap, dat Chinezen vooral geïnteresseerd zijn in korting, heeft ertoe geleid, dat ook de Limburg Card in de vertaalde pagina’s is meegenomen. De vertaling heeft de Chinese marketeer zelf ter hand genomen, waardoor deze optimaal aansluit bij de behoefte van de Chinese gast en zijn bovendien de lijnen met VVV Midden-limburg heel erg kort.


Pas het begin

Nu de pagina's online staan, zal de Chinese marketeer op Chinese websites, blogs en Europese websites die door veel Chinezen bezocht worden attenderen op de Chinese pagina's op de website van VVV Midden-Limburg. Na deze marketing acties zal het effect worden bekeken en is het doel zo snel mogelijk op te schalen met vertalingen van de toeristische mogelijkheden die de hele regio Midden-Limburg biedt.


Gebruik maken van groot netwerk

"Het voordeel van de gekozen strategie is, dat we optimaal gebruik maken van de kennis en het grote netwerk van de Chinese marketeer. Bovendien zal de behoefte die Chinezen hebben aan informatie over de plek waar ze zich op dat moment bevinden, sneller leiden tot acceptatie en interesse voor de vertaalde informatie. Van daaruit kan dan met de opgedane kennis, bestaande en waar mogelijk nieuwe marketingkanalen en ondersteuning van de reeds gevonden bezoekers een acceleratie plaatsvinden bij de promotie van de totale regio. Zo worden de beperkte middelen en mogelijkheden optimaal ingezet", schrijft VVV Midden-Limburg.

Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, china, limburg, marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

30/10/24
Menno Stokman verlaat CELTH na zeven jaar
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
25/09/24
Een tafel voor niemand? Vier scenario's voor het arbeidsmarkttekort in toerisme en hospitality
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
18/03/24
Lidstaten willen toerisme hoog op de agenda van de nieuwe Europese Commissie
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
30/01/24
PD-kandidaat: Kansen voor hotels door CSRD
In het Professional Doctorate voor Leisure, Tourism & Hospitality traject is Armand Odekerken ingestapt. Odekerken onderzoekt hoe verschillende hotelketens duurzaamheidsstrategieën kunnen ontwikkelen en implementeren die voldoen aan de wetgeving over Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).
11/01/24
Vier nieuwe projecten van CELTH
De onderzoekers van CELTH zijn samen met werkveldpartners met maar liefst vier nieuwe projecten gestart. De projecten richten zich op een bewonersprofijt en -betrokkenheid, een eerlijker verdeling van de voordelen van toerisme en een rankingsystematiek voor duurzame prestaties van natuurhuisjes.