Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

Steeds meer Nederlandse regio's en bestemmingen anticiperen op toenemend Chinees bezoek. Een paar weken geleden werd de ov-reisinformatie in Giethoorn in het Chinees gelanceerd en nu heeft VVV Midden-Limburg een aantal pagina's op haar site laten vertalen. Niet dat het bezoek uit China nu zo'n grote markt is. Op 14 miljoen buitenlandse gasten komen er 250.000 uit China. Niet erg indrukwekkend. Wel indrukwekkend is de groei, vorig jaar 18%.


Het is opvallend dat Chinese toeristen minder voor de hand liggende locaties in ons land bezoeken. Natuurlijk staat Amsterdam op nummer één maar ook in Giethoorn en Roermond is het aantal Chinese toeristen in het straatbeeld opvallend. In Giethoorn is dat vooral te danken aan enkele ondernemers die al vroeg de Chinese markt ontdekten en daar een gevoelige snaar wisten te raken. In Roermond is de Designer Outlet de trekker.


Chinese marketeer in de arm genomen

Om dit sterk groeiend aantal bezoekers de weg te wijzen in de toeristische mogelijkheden van de hele regio Midden-Limburg is VVV Midden-Limburg een samenwerking aangegaan met een native Chinese marketeer, die de Chinezen en hun informatiebehoefte goed kent. Samen met deze Chinese marketeer is een strategie opgesteld om het bezoek van Chinezen aan de volledige regio Midden-Limburg te laten stijgen. Op zijn advies is daarom gestart met het verstrekken van toeristische informatie in het Chinees over plekken waar de Chinese bezoeker zich op dit moment al concentreert. Van daaruit zal dan in een vervolgstap de totale regio gepromoot gaan worden.


Webpagina's in het Chinees

Dit heeft geresulteerd in een aantal webpagina's in het Chinees met informatie over de plekken die nu al door Chinezen bezocht worden. De wetenschap, dat Chinezen vooral geïnteresseerd zijn in korting, heeft ertoe geleid, dat ook de Limburg Card in de vertaalde pagina’s is meegenomen. De vertaling heeft de Chinese marketeer zelf ter hand genomen, waardoor deze optimaal aansluit bij de behoefte van de Chinese gast en zijn bovendien de lijnen met VVV Midden-limburg heel erg kort.


Pas het begin

Nu de pagina's online staan, zal de Chinese marketeer op Chinese websites, blogs en Europese websites die door veel Chinezen bezocht worden attenderen op de Chinese pagina's op de website van VVV Midden-Limburg. Na deze marketing acties zal het effect worden bekeken en is het doel zo snel mogelijk op te schalen met vertalingen van de toeristische mogelijkheden die de hele regio Midden-Limburg biedt.


Gebruik maken van groot netwerk

"Het voordeel van de gekozen strategie is, dat we optimaal gebruik maken van de kennis en het grote netwerk van de Chinese marketeer. Bovendien zal de behoefte die Chinezen hebben aan informatie over de plek waar ze zich op dat moment bevinden, sneller leiden tot acceptatie en interesse voor de vertaalde informatie. Van daaruit kan dan met de opgedane kennis, bestaande en waar mogelijk nieuwe marketingkanalen en ondersteuning van de reeds gevonden bezoekers een acceleratie plaatsvinden bij de promotie van de totale regio. Zo worden de beperkte middelen en mogelijkheden optimaal ingezet", schrijft VVV Midden-Limburg.

Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, china, limburg, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...