Geplaatst op: 24-04-2015
Auteur: Marc Gerlings

Booking stapt niet af van laagsteprijsgarantie

Booking stapt niet af van laagsteprijsgarantie
Booking.com wil niet af van de laagsteprijsgarantie. Eerder deze week kwam het bedrijf in het nieuws na afspraken met vier mededingingsautoriteiten.

In diverse media in Nederland zijn deze week berichten gepubliceerd over Booking.com naar aanleiding van de afspraken die zijn gemaakt met nationale mededingingsautoriteiten in Zweden, Frankrijk, Italië en Zweden. "Langs deze weg willen wij nogmaals benadrukken dat Booking.com géén afstand doet van haar laagsteprijsgarantie, ondanks dat dit zo prominent boven vele artikelen staat vermeld," meldt het bedrijf.

De prijsgarantie is onderdeel van de strategie: "Sinds de oprichting van het bedrijf in 1996 biedt Booking.com consumenten een laagsteprijsgarantie en tot op de dag van vandaag staat deze garantie. Ons streven is om een product van wereldklasse aan te bieden waar onze klanten van houden, omdat ze ervan op aan kunnen dat zij via Booking.com die accommodaties kunnen vinden én boeken die het beste aansluiten bij hun behoeften, waar ze ook ter wereld willen verblijven. Consumenten kunnen erop vertrouwen dat wanneer zij ergens anders online een betere prijs vinden, Booking.com het verschil zal terugbetalen. Booking.com gaat door met haar laagsteprijsgarantie met betrekking tot alle afzonderlijke prijzen die op Booking.com staan, en heeft nu ook geen plannen om deze aanpak te veranderen."

Eerder bericht over deze ontwikkeling: Hotels mogen lagere prijs bieden dan bij Booking.com


Nieuws en achtergronden, sluit je aan bij nritmedia.nl
Trefwoorden: Booking, mededinging, prijs, boeking, hotel

CELTH





||| Nieuws |||

20/02/25
Exclusief voor leden
Romeins verleden zichtbaar maken voor toeristen en recreanten
Gemeente Nijmegen, provincie Gelderland en de Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen ondertekenden op 14 februari 2025 de samenwerkingsovereenkomst ‘Romeinen in Gelderland’. Daarmee willen de beleidsmakers het Romeinse erfgoed in Gelderland meer zichtbaar en beleefbaar maken voor toeristen en recreanten.
19/02/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs en Centraal Museum versterken positie Utrecht voor bijeenkomsten
Twee bekende iconen van de stad Utrecht, het Centraal Museum Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs, slaan de handen ineen om Utrecht te positioneren voor congressen en tentoonstellingen.
19/02/25
Leiden Collection in jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van de verjaardag van Amsterdam - 750 jaar - laat H’ART Museum in een nieuwe tentoonstelling diverse facetten van het dagelijks stadsleven zien in de 17de eeuw.
18/02/25
Grote zorgen om stopzetten natuurherstel in Noord-Holland
Natuurmonumenten, de Natuur-en Milieufederatie Noord-Holland en Landschap Noord-Holland maken zich grote zorgen over het stilvallen van natuurherstel door inperking van overheidsbudgetten.
17/02/25
Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.