Booking stapt niet af van laagsteprijsgarantie
Booking.com
wil niet af van de laagsteprijsgarantie. Eerder deze week kwam het bedrijf in
het nieuws na afspraken met vier mededingingsautoriteiten.
In diverse media in Nederland zijn deze week berichten gepubliceerd over Booking.com naar aanleiding van de afspraken die zijn gemaakt met nationale mededingingsautoriteiten in Zweden, Frankrijk, Italië en Zweden. "Langs deze weg willen wij nogmaals benadrukken dat Booking.com géén afstand doet van haar laagsteprijsgarantie, ondanks dat dit zo prominent boven vele artikelen staat vermeld," meldt het bedrijf.
De prijsgarantie is onderdeel van de strategie: "Sinds de oprichting van het bedrijf in 1996 biedt Booking.com consumenten een laagsteprijsgarantie en tot op de dag van vandaag staat deze garantie. Ons streven is om een product van wereldklasse aan te bieden waar onze klanten van houden, omdat ze ervan op aan kunnen dat zij via Booking.com die accommodaties kunnen vinden én boeken die het beste aansluiten bij hun behoeften, waar ze ook ter wereld willen verblijven. Consumenten kunnen erop vertrouwen dat wanneer zij ergens anders online een betere prijs vinden, Booking.com het verschil zal terugbetalen. Booking.com gaat door met haar laagsteprijsgarantie met betrekking tot alle afzonderlijke prijzen die op Booking.com staan, en heeft nu ook geen plannen om deze aanpak te veranderen."
Eerder bericht over deze ontwikkeling: Hotels mogen lagere prijs bieden dan bij Booking.com
Nieuws en achtergronden, sluit je aan bij nritmedia.nl
Topics:Marketing, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: Booking, mededinging, prijs, boeking, hotel