Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen
Dat de accommodaties ook beschikken over privé- en gezinskamers en een uitstekende uitvalsbasis zijn om waardevolle ervaringen in de omgeving op te doen, is de centrale boodschap van de geïntegreerde multimediacampagne die nu van start is gegaan.
Complete on- en offline campagne
De campagne met radiocommercials op Q Music en Sky Radio en advertenties in gezinstijdschriften loopt van april tot en met oktober. Tijdschrift J/M volgt testgezinnen die een korte vakantie in een Stayokay beleven. Online loopt met de hashtag #evenietsanders een fotowedstrijd waar gasten hun ervaringen kunnen delen. Verder heeft Stayokay haar website geheel vernieuwd met een aparte tab voor families om zo ook duidelijk te maken dat ook gezinnen welkom zijn. Binnenkort verschijnen online nog twee films waar in één film gezinnen centraal staan.
Nieuwe koers
Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: "Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer.”
Over
Stayokay
Stayokay
is een
maatschappelijk betrokken non-profit
organisatie
met hostels
op verrassende
locaties door heel Nederland. Al ruim 85 jaar biedt hostelketen
Stayokay haar (inter)nationale gasten de ideale uitvalsbasis voor
nieuwe,
waardevolle ervaringen.
Stayokay biedt geen
overbodige luxe, maar wél een goed verzorgd, verrassend
(korte)vakantie- en vergaderverblijf in een ongedwongen
sfeer. Ook is er volop gelegenheid andere mensen te ontmoeten. Met
jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay de grootste
aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland. Stayokay
is aangesloten bij Hostelling
International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.