Geplaatst op: 30-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen
Stayokay gaat zich de komende jaren veel nadrukkelijker richten op de korte vakantiemarkt voor jonge gezinnen. De keten met in Nederland ruim 25 budgetaccommodaties is bij backpackers en groepen al zeer bekend maar wil op haar kust- en groenlocaties meer jonge gezinnen trekken.


Dat de accommodaties ook beschikken over privé- en gezinskamers en een uitstekende uitvalsbasis zijn om waardevolle ervaringen in de omgeving op te doen, is de centrale boodschap van de geïntegreerde multimediacampagne die nu van start is gegaan.


Complete on- en offline campagne

De campagne met radiocommercials op Q Music en Sky Radio en advertenties in gezinstijdschriften loopt van april tot en met oktober. Tijdschrift J/M volgt testgezinnen die een korte vakantie in een Stayokay beleven. Online loopt met de hashtag #evenietsanders een fotowedstrijd waar gasten hun ervaringen kunnen delen. Verder heeft Stayokay haar website geheel vernieuwd met een aparte tab voor families om zo ook duidelijk te maken dat ook gezinnen welkom zijn. Binnenkort verschijnen online nog twee films waar in één film gezinnen centraal staan.


Nieuwe koers

Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: "Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer.”


Over Stayokay
Stayokay is een maatschappelijk betrokken non-profit organisatie met hostels op verrassende locaties door heel Nederland. Al ruim 85 jaar biedt hostelketen Stayokay haar (inter)nationale gasten de ideale uitvalsbasis voor nieuwe, waardevolle ervaringen. Stayokay biedt geen overbodige luxe, maar wél een goed verzorgd, verrassend (korte)vakantie- en vergaderverblijf in een ongedwongen sfeer. Ook is er volop gelegenheid andere mensen te ontmoeten. Met jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay de grootste aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Link: http://www.stayokay.com/nl
Trefwoorden: hotels, budgethotels, jeugdherbergen, hostels

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.
12/11/24
Handboek voor helden
Ede Marketing heeft een activiteitenboek gelanceerd speciaal bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Kinderen ontdekken met fascinerende verhalen, puzzels en uitdagende opdrachten de militaire geschiedenis van Ede.
12/11/24
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
12/11/24
Exclusief voor leden
Prima derde kwartaal voor Nederlandse logiesaccommodaties
In het derde kwartaal van 2024 hebben Nederlandse logiesaccommodaties zowel meer gasten als overnachtingen gerealiseerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023 en 2019. Dat blijkt uit de nieuwste gegevens uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.

||| Agenda |||

12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...