Geplaatst op: 30-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen
Stayokay gaat zich de komende jaren veel nadrukkelijker richten op de korte vakantiemarkt voor jonge gezinnen. De keten met in Nederland ruim 25 budgetaccommodaties is bij backpackers en groepen al zeer bekend maar wil op haar kust- en groenlocaties meer jonge gezinnen trekken.


Dat de accommodaties ook beschikken over privé- en gezinskamers en een uitstekende uitvalsbasis zijn om waardevolle ervaringen in de omgeving op te doen, is de centrale boodschap van de geïntegreerde multimediacampagne die nu van start is gegaan.


Complete on- en offline campagne

De campagne met radiocommercials op Q Music en Sky Radio en advertenties in gezinstijdschriften loopt van april tot en met oktober. Tijdschrift J/M volgt testgezinnen die een korte vakantie in een Stayokay beleven. Online loopt met de hashtag #evenietsanders een fotowedstrijd waar gasten hun ervaringen kunnen delen. Verder heeft Stayokay haar website geheel vernieuwd met een aparte tab voor families om zo ook duidelijk te maken dat ook gezinnen welkom zijn. Binnenkort verschijnen online nog twee films waar in één film gezinnen centraal staan.


Nieuwe koers

Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: "Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer.”


Over Stayokay
Stayokay is een maatschappelijk betrokken non-profit organisatie met hostels op verrassende locaties door heel Nederland. Al ruim 85 jaar biedt hostelketen Stayokay haar (inter)nationale gasten de ideale uitvalsbasis voor nieuwe, waardevolle ervaringen. Stayokay biedt geen overbodige luxe, maar wél een goed verzorgd, verrassend (korte)vakantie- en vergaderverblijf in een ongedwongen sfeer. Ook is er volop gelegenheid andere mensen te ontmoeten. Met jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay de grootste aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Link: http://www.stayokay.com/nl
Trefwoorden: hotels, budgethotels, jeugdherbergen, hostels

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...