Geplaatst op: 30-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen
Stayokay gaat zich de komende jaren veel nadrukkelijker richten op de korte vakantiemarkt voor jonge gezinnen. De keten met in Nederland ruim 25 budgetaccommodaties is bij backpackers en groepen al zeer bekend maar wil op haar kust- en groenlocaties meer jonge gezinnen trekken.


Dat de accommodaties ook beschikken over privé- en gezinskamers en een uitstekende uitvalsbasis zijn om waardevolle ervaringen in de omgeving op te doen, is de centrale boodschap van de geïntegreerde multimediacampagne die nu van start is gegaan.


Complete on- en offline campagne

De campagne met radiocommercials op Q Music en Sky Radio en advertenties in gezinstijdschriften loopt van april tot en met oktober. Tijdschrift J/M volgt testgezinnen die een korte vakantie in een Stayokay beleven. Online loopt met de hashtag #evenietsanders een fotowedstrijd waar gasten hun ervaringen kunnen delen. Verder heeft Stayokay haar website geheel vernieuwd met een aparte tab voor families om zo ook duidelijk te maken dat ook gezinnen welkom zijn. Binnenkort verschijnen online nog twee films waar in één film gezinnen centraal staan.


Nieuwe koers

Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: "Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer.”


Over Stayokay
Stayokay is een maatschappelijk betrokken non-profit organisatie met hostels op verrassende locaties door heel Nederland. Al ruim 85 jaar biedt hostelketen Stayokay haar (inter)nationale gasten de ideale uitvalsbasis voor nieuwe, waardevolle ervaringen. Stayokay biedt geen overbodige luxe, maar wél een goed verzorgd, verrassend (korte)vakantie- en vergaderverblijf in een ongedwongen sfeer. Ook is er volop gelegenheid andere mensen te ontmoeten. Met jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay de grootste aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Link: http://www.stayokay.com/nl
Trefwoorden: hotels, budgethotels, jeugdherbergen, hostels

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...