Geplaatst op: 06-05-2015
Auteur: Marc Gerlings

Top 10 mobiel meest geboekte steden

Top 10 mobiel meest geboekte steden

In toerisme is de opmars van het mobiele scherm bij het zoeken van informatie en het boeken niet nieuw. Wel welke steden het vaakst via de mobiele telefoon geboekt worden.

Nederlanders hebben in 2014 met hun smartphone het vaakst een boeking gedaan voor een hotelovernachting in de Franse hoofdstad. Zij betaalden hierbij een gemiddelde mobiele prijs van €132 per hotelovernachting. Dit blijkt uit de gegevens van de Hotel Price Index (HPI) van Hotels.com. Na Parijs worden Berlijn en New York veelvuldig via een mobiel apparaat geboekt.

Opvallend is de nummer 4, geen stad maar het Indonesische eiland Bali. Dit maakt duidelijk dat stedentrips populair zijn maar sommige regio’s ook heel goed scoren.


Makkelijker mobiel boeken
De HPI toont aan dat het aantal boekingen door Nederlanders via een mobiel apparaat voor Hotels.com in 2014 met bijna 90% is gestegen. Nederlandse hotelgasten zijn nu comfortabeler met behulp van hun mobiele apparaten voor allerlei boekingen, of het gaat om Europese stedentrips, backpacken in Azië of een zonnige vakantie boeken op een Amerikaanse strand.


Naar de tropen
Naast Parijs, Berlijn (€85) en New York (€180), boekten Nederlanders via hun mobiele ook naar verre tropische bestemmingen hun hotelovernachtingen. Zo staat op de vierde plaats Bali, waar men gemiddeld in 2014 €66 voor een hotelovernachting via een mobiel apparaat betaalde en staat Bangkok (€50) op plek zes.


Top 10 meest populaire internationale bestemmingen geboekt door Nederlandse reizigers via mobiele apparaten in 2014.


1 Parijs €132

2 Berlijn €85

3 New York €180

4 Bali €66

5 Londen €148

6 Bangkok €50

7 Barcelona €112

8 Las Vegas €84

9 Orlando €71

10 Istanbul €81

Blijf scherp, volg NRITmedia.nl
Trefwoorden: boekingen, steden, stedentrips, marketing, online, mobiel

CELTH





||| Nieuws |||

17/03/25
Exclusief voor leden
Toerismesector belast milieu meer dan economische bijdrage
De Nederlandse toerismesector, die tussen 2015 en 2022 gemiddeld 4 procent bijdroeg aan de economie, blijkt een onevenredig grote impact te hebben op het milieu. Vooral het verbruik van drinkwater en de uitstoot van broeikasgassen liggen aanzienlijk hoger dan de economische bijdrage.
14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
14/03/25
Haal het beste uit je zolder met slimme tips voor optimaal gebruik
Een zolder biedt ongekende mogelijkheden om een huis naar een hoger niveau te tillen. Door slim gebr...
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...