Geplaatst op: 23-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

NHTV organiseert cursus risicopreventie

NHTV organiseert cursus risicopreventie
NHTV organiseert op vrijdag 27 november een cursus risicopreventie en crisis- en herstelbeheer voor Nederlandse en internationale professionals die werkzaam zijn in de luchtvaart, toeristische bestemmingen, hospitality en organisatie van evenementen. 

De cursus wordt gegeven door Bert van Walbeek,directeur van TWE The Winning Edge in Bangkok (Thailand). Bert "Bow-Thai” van Walbeek is 40 jaar hotelier geweest, 30 jaar marketeer in toerisme, 20 jaar motivator en "Master of Disaster”, en 15 jaar docent. Na afronding van de Hotelschool in Den Haag, volbracht hij het eerste deel van zijn carrière in Europa, waar hij werkte in operationele en later in sales en marketing functies in Hilton, Inter-Continental, Canadian Pacific en Sheraton Hotels in Europa

Leiders in de toeristische industrie moeten meer dan ooit voorbereid zijn op de impact van crises en leren het onverwachte te verwachten, zodat ze de uitdagingen van zowel natuurlijke rampen als door de mens veroorzaakte rampen kunnen voorzien en voorkomen. Het doel van het programma is leiders in de toeristische industrieën te laten zien welke managementtechnieken en uitvoeringssystemen er zijn om op een proactieve manier te kunnen inschatten wat de mogelijke risico’s voor hun bestemming en hun bedrijf zijn, en vervolgens bedenken hoe deze mogelijke risico’s af te wenden of aan te pakken.

Praktisch
Datum: Vrijdag 27 november 2015
Locatie: NHTV Breda, exacte locatie wordt nog bekend gemaakt
Tijd: van 9.00 to 16.30, gevolgd door een diner
Doelgroep: Nederlandse professionals in toerisme
Taal: Hoofdzakelijk Engels, het Nederlandse cursusmateriaal wordt afgestemd op de internationale doelgroep
Bijdrage: € 450 twee deelnemers van hetzelfde bedrijf € 800
Certificaat: NHTV Certificate
Deelname/vragen: Voor vragen of opgave kunt u contact opnemen metYvonne Beker via Beker.Y@nhtv.nl of +31 76 5332571.
Link: http://www.nhtv.nl/ENG/masters-courses/courses/for-crisis-sake.html
Trefwoorden: crisis, crisisbeheer, rampen

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.