Geplaatst op: 26-05-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Reuzentulpen in Madurodam

Reuzentulpen in Madurodam
Wie denkt dat alles in Madurodam klein is, komt tegenwoordig bedrogen uit. Madurodam is een nieuwe attractie rijker: de allergrootste tulpen van Nederland. De tulpen zijn zeer geschikt voor selfies, waarvan het attractiepark natuurlijk hoopt dat deze veel worden gedeeld.

Vanaf zaterdag kunnen bezoekers dwalen door een veld met 17 XL oranje tulpen van zo'n 2,5 meter hoog. De tulpen in Madurodam zijn ontworpen naar voorbeeld van de onlangs gedoopte Tulipa 'Koninkrijk der Nederlanden', een strakke en stevige oranje triumftulp. Met de koninklijke tulpen als decor kunnen bezoekers voortaan ook op de foto met ‘MADURODAM’ in witte XL letters van bijna een halve meter hoog.


Van miniatuur naar XL-attractie
Joris van Dijk, directeur Madurodam: "In Madurodam ontdekken onze Nederlandse bezoekers de grote verhalen waar we als land trots op zijn. Voor buitenlandse bezoekers gaat het om Hollandse iconen. De tulp voldoet aan beide uitgangspunten. Inmiddels weten we dat niet alleen miniatuur mensen aanspreekt, maar ook de vergrote werkelijkheid. Naast verkleinen blazen we daarom steeds vaker objecten op. De reuzenklompen en de gigantische voetbal voor de voetbalattractie ‘Zo Groot Is Oranje’ worden veelvuldig door onze bezoekers gefotografeerd. Het tulpenveld is onze nieuwste attractie. Geen mini tulpjes maar extreem grote tulpen waar je bij kunt en doorheen kunt lopen. De keuze voor de tulp als symbool past ook in het kader Holland branding.” 


Tulipa ‘Koninkrijk der Nederlanden’

De Tulipa ‘Koninkrijk der Nederlanden’ is veredeld door Willem Ligthart van vof Ligthart Bloembollen uit Den Helder, die 18 jaar geleden begonnen is met de ontwikkeling van deze mooie en sterke oranje tulp. Pas over enkele jaren zal de tulp in grote aantallen beschikbaar komen. Maar dus nu al wel te bewonderen in Madurodam. Nieuwsgierig wat kinderen van de nieuwe attractie vonden? Kijk dan naar onderstaand filmpje. 


madurodamTulpen from Madurodam on Vimeo.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door de redactie van het NRIT Media Vrijetijdsplaform.
Steun onze community en krijg tegelijkertijd onbeperkt toegang tot alle exclusieve artikelen in de Kennisbank.
Lid worden? Klik hier.

Trefwoorden: attractieparken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.