Meer buitenlandse toeristen naar Nederlandse kust

De Nederlandse kust heeft een toenemende aantrekkingskracht op buitenlandse toeristen. Het aantal vakanties aan de Nederlandse kust door buitenlandse gasten
is vorig jaar met zo’n 200.000 toegenomen naar ruim 2 miljoen. Die
kusttoeristen gaven gezamenlijk ruim 950 miljoen euro uit.
Ook in de nieuwste editie van Recreatie & Toerisme die volgende week verschijnt volop aandacht voor de Nederlandse kust met een interview met Wouter de Waal van VVV Texel en een interview met Conrad van Tiggelen over de nieuwe marketingstrategie van NBTC.
Succes voor campagne NBTC
De
toename is onder andere toe te schrijven aan de kustcampagne die NBTC
voert. Circa 240.000 buitenlandse toeristen zijn door de campagne in
2014 naar ons land gekomen en gaven daarbij zo’n 94 miljoen euro uit, zo
blijkt uit onderzoek van NBTC. In de campagne wordt de Nederlandse kust
in België en Duitsland gepromoot, met als doel het (herhaal)bezoek aan
onze kust te stimuleren.
Vooral Belgen en Duitsers
De
Nederlandse kust is populair, met name bij Duitsers en Belgen. De
concurrentie is echter groot, dus het blijft belangrijk om de grote
diversiteit en het onderscheidend karakter van onze kust onder de
aandacht te brengen. De kust is een belangrijk onderdeel van de
(inter)nationale marketing van Nederland. NBTC zet zich, samen met
partners, in om de Nederlandse kust blijvend onder de aandacht te
brengen van (potentiële) bezoekers. In 2014 brachten ruim 1,4 miljoen
Duitsers en meer dan 350.000 Belgen een vakantie door aan onze kust en
gezamenlijk besteedden zij bijna 850 miljoen euro.
Kust moet jaarrond bestemming worden
De meeste kustbezoekers komen nu in het voorjaar en de zomer, maar de Nederlandse kust is het hele jaar door aantrekkelijk. Elk seizoen biedt zijn eigen unieke ervaring en dat maakt een bezoek aan de kust het gehele jaar de moeite waard. Onder het motto ‘uitwaaien aan de Nederlandse kust’ verleidt NBTC Duitse en Belgische consumenten om (ook) in het laagseizoen een bezoek te brengen aan de Nederlandse kust. Dit past uitstekend in de Holland Branding & Marketing strategie van NBTC om de bezoekers waar mogelijk te spreiden in tijd en ruimte.