Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid
Transavia lanceert deze week een nieuwe campagne met als titel ‘De kracht van vriendelijkheid’. Hiermee profileert deze lowcost luchtvaartmaatschappij zich nadrukkelijk als love brand waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service. De luchtvaartmaatschappij heeft maar liefst vier verschillende partijen bij de campagne betrokken die elk hun eigen expertise inbrengen.

De nieuwe campagne is onderdeel van de koerswijziging die Transavia eerder dit jaar heeft ingezet. Zo staat op alle nieuwe vliegtuigen ‘welkom’ geschreven, in de vijftien talen van de landen waar de luchtvaartmaatschappij verbindingen verzorgt. "Gastvrijheid zit al vijftig jaar in onze genen”, zegt commercieel directeur Roy Scheerder. "Maar bij Transavia draait dat ene woord  om zoveel meer. We maken een menselijke connectie met iedere persoon die met Transavia reist. Dat is volgens ons de échte gastvrijheid die we aan boord, maar ook in de wereld willen uitdragen.”

Kokoro ontwikkelt nieuwe campagne
Met deze merkbelofte als uitgangspunt heeft strategisch creatief bureau Kokoro de afgelopen maanden gewerkt aan een gloednieuwe campagne. ‘De kracht van vriendelijkheid’ is het resultaat. In de commercial staat de aanstekelijkheid van vriendelijk gedrag centraal. De liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, je telefoon uitlenen als de batterij het laat afweten tot en met de Transavia-stewardess die een knuffel opraapt en aan een kind geeft dat hem heeft verloren.

"Idee van de campagne is dat we vriendelijkheid een beetje lijken te zijn vergeten. Dat is jammer, want er schuilt juist een enorme kracht in. Je wordt er gezonder van. Gelukkiger”, zegt Rik Heijmen van Kokoro Amsterdam. Het bureau won deze winter de uitgeschreven pitch en mag zich daarom nu partner van Transavia noemen. "Vriendelijkheid zit in ons allemaal en het is ook nog eens enorm aanstekelijk, waardoor de wereld een leukere plek wordt om in te leven. Daar gaan we mensen aan herinneren met deze campagne.”

Dorst&Lesser doet activatie op social media
Dorst&Lesser is verantwoordelijk voor de activatie van de campagne op social media. Er zijn vier vriendelijke producten ontwikkeld die bijdragen aan een feelgood gevoel op reis. "Op een ludieke manier maken we de kracht van een vriendelijk gebaar zichtbaar en helpen we mensen een handje om vriendelijk te zijn”, aldus Scheerder. Vanaf eind juni zal op het online platform www.transaviafeelgoodies.nl te zien zijn hoe vakantievierders reageren op de vriendelijke producten.

Naast Kokoro Amsterdam (strategie en merkconcept) en Dorst&Lesser (social activatie), werkt Transavia voor deze campagne met nog twee partijen samen. MEC is verantwoordelijk voor de mediastrategie en de inkoop van offline media, de online media inkoop en strategie is in handen van DQ&A.

Transavia wil de best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa worden. Gastvrijheid is een belangrijk onderdeel van die ambitie. "Deze merkcampagne speelt daar op in”, zegt Scheerder. "We bieden nu in feite het beste van twee werelden. Vriendelijkheid en service in combinatie met altijd voordelig vliegen. Dat is de boodschap van het nieuwe Transavia. Welkom bij Transavia.”

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: luchtvaart, low cost carriers

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...