Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Succes voor eerste bloggersevent Lauwersmeer

Succes voor eerste bloggersevent Lauwersmeer
De organisatie van het eerste bloggersevent Lauwersmeer kijken tevreden terug op het weekend. De elf bloggers die op uitnodiging van Stichting Promotie Waddenland uit Groningen en Stichting RegioMarketing Toerisme uit Noordoost Friesland, het Lauwersmeergebied en omgeving bezochten, hebben op social media is veelvuldig gepubliceerd over het Lauwersmeer via de hashtag #BELM15.

Er zijn ruim 130.000 unieke social media accounts bereikt, met 1,1 miljoen views. Dit is exclusief de blogs die komende dagen/weken nog verschijnen. Het event leverde daarnaast een belangrijke en waardevolle relatie tussen bloggers en toeristische ondernemers op.

Gebied online in de picture
De bloggers, afkomstig uit heel Nederland, zijn echte reisliefhebbers. Ze reizen de hele wereld over en geven hun mening over de bestemmingen die zij bezoeken. De opgedane ervaringen delen zij met hun schare aan volgers via het internet. Een enorme kans voor een regio als het Lauwersmeer om zichzelf online in the picture te spelen. Met dit doel is het bloggersevent georganiseerd.



Voor een groot aantal bloggers was het Lauwermeer en omgeving tot voor kort onbekend terrein. Een mooie uitdaging voor de organisatie én lokale toeristische ondernemers om al het moois dat de regio te bieden heeft onder de aandacht te brengen. Op het programma o.a. een excursie Nationaal Park Lauwersmeer, workshops poon fileren en pesto maken van zeewier, kanoën door de grachten van Dokkum, zeefdrukken maken, wadlopen, met de tuktuk rond het Lauwersmeer en een deel van het Pieterpad lopen.

Contact leggen tussen bloggers en lokale ondernemers
Naast kennismaking met de regio was het event ook bedoeld om bloggers en lokale ondernemers met elkaar in contact te brengen. Het inzicht dat de bloggers als een soort ‘buddy’ willen fungeren om toeristische ondernemers te helpen met het online op de kaart zetten van hun bedrijf én omgeving is zeer waardevol. Tijdens de gezamenlijke brainstormsessie op zaterdagmiddag zijn tevens ideeën en inzichten van de bloggers gecombineerd met de input van lokale toeristische ondernemers. Dit heeft geleid tot een aantal krachtige ideeën om het Lauwersmeer online meer en beter onder de aandacht te brengen. Een nieuwe hashtag #Lauwersmore is hiervan een voorbeeld. De organiserende partijen gaven aan hier graag mee aan de slag te gaan. Daarnaast werd er aangegeven  in het najaar een terugkommoment te organiseren.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggen, natuurgebieden, dagrecreatie, reviews

CELTH



||| Nieuws |||

07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...