Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Succes voor eerste bloggersevent Lauwersmeer

Succes voor eerste bloggersevent Lauwersmeer
De organisatie van het eerste bloggersevent Lauwersmeer kijken tevreden terug op het weekend. De elf bloggers die op uitnodiging van Stichting Promotie Waddenland uit Groningen en Stichting RegioMarketing Toerisme uit Noordoost Friesland, het Lauwersmeergebied en omgeving bezochten, hebben op social media is veelvuldig gepubliceerd over het Lauwersmeer via de hashtag #BELM15.

Er zijn ruim 130.000 unieke social media accounts bereikt, met 1,1 miljoen views. Dit is exclusief de blogs die komende dagen/weken nog verschijnen. Het event leverde daarnaast een belangrijke en waardevolle relatie tussen bloggers en toeristische ondernemers op.

Gebied online in de picture
De bloggers, afkomstig uit heel Nederland, zijn echte reisliefhebbers. Ze reizen de hele wereld over en geven hun mening over de bestemmingen die zij bezoeken. De opgedane ervaringen delen zij met hun schare aan volgers via het internet. Een enorme kans voor een regio als het Lauwersmeer om zichzelf online in the picture te spelen. Met dit doel is het bloggersevent georganiseerd.



Voor een groot aantal bloggers was het Lauwermeer en omgeving tot voor kort onbekend terrein. Een mooie uitdaging voor de organisatie én lokale toeristische ondernemers om al het moois dat de regio te bieden heeft onder de aandacht te brengen. Op het programma o.a. een excursie Nationaal Park Lauwersmeer, workshops poon fileren en pesto maken van zeewier, kanoën door de grachten van Dokkum, zeefdrukken maken, wadlopen, met de tuktuk rond het Lauwersmeer en een deel van het Pieterpad lopen.

Contact leggen tussen bloggers en lokale ondernemers
Naast kennismaking met de regio was het event ook bedoeld om bloggers en lokale ondernemers met elkaar in contact te brengen. Het inzicht dat de bloggers als een soort ‘buddy’ willen fungeren om toeristische ondernemers te helpen met het online op de kaart zetten van hun bedrijf én omgeving is zeer waardevol. Tijdens de gezamenlijke brainstormsessie op zaterdagmiddag zijn tevens ideeën en inzichten van de bloggers gecombineerd met de input van lokale toeristische ondernemers. Dit heeft geleid tot een aantal krachtige ideeën om het Lauwersmeer online meer en beter onder de aandacht te brengen. Een nieuwe hashtag #Lauwersmore is hiervan een voorbeeld. De organiserende partijen gaven aan hier graag mee aan de slag te gaan. Daarnaast werd er aangegeven  in het najaar een terugkommoment te organiseren.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggen, natuurgebieden, dagrecreatie, reviews

CELTH





||| Nieuws |||

21/03/25
Keukenhof open tot 11 mei 2025
Keukenhof 2025 is op donderdag 20 maart geopend! De aankomende weken tot en met 11 mei zullen meer dan een miljoen mensen vanuit de hele wereld Keukenhof bezoeken. Natuur blijkt ook goed te zijn voor het brein.
21/03/25
Auto- en voetgangersbrug terug in veerhaven Terschelling
De werkzaamheden in de veerhaven van Terschelling zijn ver af met de plaatsing van de voetgangersbrug en autobrug. Alles is klaar voor het nieuwe seizoen en voor de ontvangst van de duizenden gasten van festival Oerol.
21/03/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs verlengt contracten frisdrank en horeca
Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) verlengen en versterken hun samenwerking voor de komende jaren.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
18/03/25
Camping Corfwater wordt vakantiepark Landal Pettemer Duynen
De voormalige camping Corfwater in Petten wordt door onderneming Het Nieuwe Strand Petten BV dit jaar ontwikkeld tot een vakantiepark dat Landal Pettemer Duynen gaat heten.
17/03/25
Exclusief voor leden
Toerismesector belast milieu meer dan economische bijdrage
De Nederlandse toerismesector, die tussen 2015 en 2022 gemiddeld 4 procent bijdroeg aan de economie, blijkt een onevenredig grote impact te hebben op het milieu. Vooral het verbruik van drinkwater en de uitstoot van broeikasgassen liggen aanzienlijk hoger dan de economische bijdrage.
14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...