Marketingactie musea en Holland promotie op het strand
Ruim 1 miljoen
Duitsers brengen dit jaar hun zomervakantie door in Nederland, dat is de
verwachting van NBTC Holland Marketing. Voor hen organiseerde NBTC samen met
enkele topmusea vandaag een verrassende schilderles op het strand.
Traditiegetrouw is daarbij de Nederlandse kust populair bij de Duitse gasten.
De meeste Duitsers associëren ons land met kust, zee en natuur, maar verbinden
dit nog niet met Nederlandse kunst en cultuur. Uit onderzoek blijkt dat
Duitsers wel interesse hebben in een kunst- en cultuurbezoek naar Nederland.
Dat biedt kansen. Vandaar dat NBTC Holland Marketing, samen met verschillende
partners, vorig jaar het initiatief ‘Kunst Holland’ is gestart. Doel van deze
samenwerking is om het kunst- en cultuurimago van Nederland in Duitsland te
versterken en te verbeteren.
Schilderles aan het
strand
Daarom organiseert NBTC vrijdag 3 juli, samen met het Rijksmuseum, Van Gogh
Museum, Het Concertgebouw, Museum Het Rembrandthuis, Gemeentemuseum Den Haag,
Escher in Het Paleis, Het Noordbrabants Museum en Amsterdam Marketing een guerilla
marketingactie aan het strand bij Huis ter Duin in Noordwijk.
Duitse vakantiegangers worden verrast onder het motto ‘hier is de kunst thuis’. Met deze actie laten de deelnemende culturele instellingen letterlijk zien dat een vakantie aan de Nederlandse kust makkelijk te combineren is met een bezoek aan een topmuseum of -concertzaal in Den Haag, Amsterdam en ‘s-Hertogenbosch.
Luchtdirigent
De Duitse vakantiegangers kunnen een schilderworkshop volgen onder leiding van
beeldend kunstenaar Simone van den Heuvel. Luchtdirigent Richard van Roessel
verrast het strandpubliek met een interactieve sessie met zijn fictieve orkest.
Daarnaast worden er in verschillende hotels langs de kust ansichtkaarten alskussengeschenkbeschikbaar
gesteld voor de vakantiegangers.
Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform |
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen |