Geplaatst op: 03-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Marketingactie musea en Holland promotie op het strand

Marketingactie musea en Holland promotie op het strand

Ruim 1 miljoen Duitsers brengen dit jaar hun zomervakantie door in Nederland, dat is de verwachting van NBTC Holland Marketing. Voor hen organiseerde NBTC samen met enkele topmusea vandaag een verrassende schilderles op het strand.

Traditiegetrouw is daarbij de Nederlandse kust populair bij de Duitse gasten. De meeste Duitsers associëren ons land met kust, zee en natuur, maar verbinden dit nog niet met Nederlandse kunst en cultuur. Uit onderzoek blijkt dat Duitsers wel interesse hebben in een kunst- en cultuurbezoek naar Nederland. Dat biedt kansen. Vandaar dat NBTC Holland Marketing, samen met verschillende partners, vorig jaar het initiatief ‘Kunst Holland’ is gestart. Doel van deze samenwerking is om het kunst- en cultuurimago van Nederland in Duitsland te versterken en te verbeteren.


Schilderles aan het strand
Daarom organiseert NBTC vrijdag 3 juli, samen met het Rijksmuseum, Van Gogh Museum, Het Concertgebouw, Museum Het Rembrandthuis, Gemeentemuseum Den Haag, Escher in Het Paleis, Het Noordbrabants Museum en Amsterdam Marketing een guerilla marketingactie aan het strand bij Huis ter Duin in Noordwijk.


Duitse vakantiegangers worden verrast onder het motto ‘hier is de kunst thuis’. Met deze actie laten de deelnemende culturele instellingen letterlijk zien dat een vakantie aan de Nederlandse kust makkelijk te combineren is met een bezoek aan een topmuseum of -concertzaal in Den Haag, Amsterdam en ‘s-Hertogenbosch.


Luchtdirigent
De Duitse vakantiegangers kunnen een schilderworkshop volgen onder leiding van beeldend kunstenaar Simone van den Heuvel. Luchtdirigent Richard van Roessel verrast het strandpubliek met een interactieve sessie met zijn fictieve orkest. Daarnaast worden er in verschillende hotels langs de kust ansichtkaarten alskussengeschenkbeschikbaar gesteld voor de vakantiegangers.


Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Wij zijn blij met deze samenwerking tussen de culturele instellingen en toeristische sector. Gezamenlijk zetten we Holland als kunst- en cultuurbestemming in de etalage, met als doel meer Duitse bezoekers te verleiden tot een bezoek aan Nederland én de Nederlandse kunst- en cultuurinstellingen. En dat lijkt inmiddels zijn eerste vruchten af te werpen op de Duitse markt.”

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: Noordwijk, musea, museum, Duitse gast, cultuur, strand

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.