Toerisme Vlaanderen opent Vlaamse straat in Parijs

We zien pop-up overal opduiken. Vorige week schreven we op het NRIT Media Vrijetijdsplatform nog over pop-up in Rotterdam en Amsterdam en nu duikt ook Toerisme Vlaanderen volop in pop-up. In Parijs met een hele Vlaamse straat.
Van 5 tot 11 juli kleurt Parijs een stukje Vlaams. Toerisme Vlaanderen opent dan een Vlaamse straat in de populaire wijk Montmartre. Rue de la Flandre is een heuse ‘pop up street’ die Vlaanderen letterlijk en figuurlijk in de etalage zet.
Toerisme Vlaanderen steekt in samenwerking
met talrijke partners uit de openbare sector en de privésector een hele week
lang de Rue Androuet in hartje Parijs in het Vlaams. En daar gaan ze heel ver
in! De bestaande winkels worden helemaal leeggehaald en omgetoverd tot al het
moois dat Vlaanderen en zijn deelbestemmingen te bieden hebben.
Wat is er allemaal te beleven?
In het straatje kom je natuurlijk een Vlaams
frietkot tegen maar even goed een gastronomisch restaurant met Vlaamse chefs
achter het fornuis. Op donderdag toveren de Meesterkoks van België zelfs een
state of the art gastronomisch diner uit hun koksmuts.
Woensdag kunnen de Parijzenaars er genieten van een echt mini-festival met topdj’s want ‘Flanders is a festival'. Maar even goed komen ook andere muziekliefhebbers er aan hun trekken met topconcerten van het symfonisch orkest Anima Eterna met Jos van Immerseel.
Bezoekers kunnen hippe Vlaamse mode bewonderen tijdens een défilé, maar even goed getuige zijn van het défilé dat onze tijdloze Vlaamse paardenvissers zaterdag houden in een voor hen niet zo alledaags decor. Parijzenaars en toeristen die door de Vlaamse straat flaneren, vinden er ook een fietsatelier, kunstgalerij, designwinkel, modeboetiek en een 'cave à bières met wel 100 streekbieren. Ze kunnen workshops meepikken over biercocktails, chocolade, bloemsierkunst, enz.
Waarom start Toerisme Vlaanderen een tijdelijke straat in Parijs?
Toerisme Vlaanderen wil met zijn Vlaamse straat de bestemming nog meer op de kaart zetten bij de Franse consument én toerist, en hen op een opvallende en aantrekkelijke manier verleiden om een trip naar Vlaanderen te boeken. In 2014 boekten de Fransen net geen 2 miljoen overnachtingen in Vlaanderen. Frankrijk is bovendien de belangrijkste markt voor Vlaanderen op het vlak van bestedingen in onze Vlaamse kunststeden.
Meer weten? www.laruedelaflandre.frTrefwoorden: marketing, toerisme, belgie