Blijf dicht bij uw identiteit, ook online
![Blijf dicht bij uw identiteit, ook online](images/20150708_141650.jpg)
Hoe houd ik de bezettingsgraad hoog? Misschien van oudsher wel de meeste gestelde vraag onder recreatieondernemers. In de strijd om de gast wordt al snel hetzelfde wapen ingezet; een nog lagere prijs. Toch zijn er betere manieren om je te onderscheiden, met een beter rendement!
Doe waar u goed in bent
Competitie wordt gewonnen als u zichzelf kunt onderscheiden. Doen waar u goed in bent, daar draait het om. Benadruk de voordelen waarom vakantiegangers en recreanten voor u moeten kiezen. Vrij vertaald: wat is uw -STE? Bent u de allergezelligSTE camping, het bosenwaterrijkSTE bungalowpark of het verrewegexclusiefSTE villapark? Op deze manier onderscheidt u zichzelf en weten gasten waarom ze bij u komen.
Straal het online uit
Nu u weet wat uw -STE is, wilt u ook graag vertellen waarom gasten voor u moeten kiezen. Offline, maar zeker ook online. Vast en zeker zijn er meerdere plaatsen waar de consument zijn vrije tijd door kan brengen bij u in de buurt. Adverteren met alleen "camping in Noord-Brabant” is niet voldoende; "dé gezelligste Brabantse Familiecamping” vertelt meer.
Versla de online concurrentie
Waar de strijd om de gast offline hevig is, gaat dit online zelfs verder. De consument ziet vaak teveel aanbod, op een klein scherm. Een keukenfabrikant lanceerde ooit een tv-reclame met als payoff "De keuze is er reuze”. Dit geldt zeker voor het online recreatie- & vakantie aanbod. Succesvolle online marketing campagnes draaien om de juiste boodschap (jouw -STE) aan de juiste persoon op het juiste moment.
Uw online effect
De truc blijft om met de juiste kosten campagnes in te richten, zodat het voor u rendabel blijft. Als u goed voor ogen heeft wat uw locatie zo uniek maakt, wordt adverteren voordeliger. Vertaal uw -STE naar USP’s en zet dit kracht bij middels de juiste advertenties en landingspagina’s. Zo verleidt u de juiste doelgroep met zo weinig mogelijk kosten.
Een partner bijdrage van RED Online Marketing, dé online marketing partner voor reis & vrije tijd. Meer informatie op REDonlinemarketing.nl.
Foto genomen op Landgoed Ruwinkel
RED is Partner van Recreatie & Toerisme in 2015.
Dit artikel verscheen in Recreatie & Toerisme juni 2015.