Geplaatst op: 09-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Van Goghjaar trekt veel internationale bezoekers

Van Goghjaar trekt veel internationale bezoekers

De campagne voor het Van Goghjaar ligt op koers. Een eerste effectmeting geeft aan dat de doelstelling van 180.000 internationale bezoekers ruim gehaald gaat worden. Vooral uit de buurlanden, Zuid-Europa en de Verenigde Staten komen veel bezoekers voor de evenementen ter gelegenheid van de 125ste sterfdag van Vincent van Gogh.


Voor deze internationale marketingcampagne werken NBTC Holland Marketing, RBT KAN/Visit Veluwe en Van Gogh Brabant sinds maart 2014 intensief samen.


"De Brabantse Van Gogh-locaties hebben het aanzienlijk drukker dankzij het Van Goghjaar. Dat is niet alleen goed voor de locaties zelf, ook winkeliers en horeca in de omgeving zien de aanloop toenemen.” 


Frank van den Eijnden, directeur Van Gogh Brabant

Buurlanden, Zuid-Europa en VS

Het Van Goghjaar is inmiddels halverwege en de eerste effectmeting geeft aan dat de beoogde doelstelling van 180.000 internationale bezoekers ruimschoots gehaald zal worden. Met name uit de buurlanden, Zuid-Europa en de Verenigde Staten komen veel bezoekers. Daarnaast wordt de beoogde mediawaarde ook ruimschoots gehaald. Met name media in Italië, Duitsland, Spanje en België hebben veelvuldig en uitgebreid verslaggeving gedaan over het Van Goghjaar.


"In Gelderland is er veel enthousiasme bij de gastvrijheidsindustrie voor het thema Van Gogh”


Jurriaan de Mol, directeur RBT KAN/Vist Veluwe

Van Gogh 2015
Het Van Goghjaar 2015 is een initiatief van de founding partners van de Stichting Van Gogh Europe bestaande uit Van Gogh Brabant, het Van Gogh Museum, het Kröller-Müller Museum en Mons 2015. Samen met partners bij de Van Goghlocaties in België en Frankrijk hebben zij een gevarieerd cultureel programma samengesteld om Vincent van Gogh in 2015 te herdenken.

Trefwoorden: cultuur, evenementen, themajaren

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.