Van Goghjaar trekt veel internationale bezoekers
De campagne voor het Van Goghjaar ligt op koers. Een eerste effectmeting geeft aan dat de doelstelling van 180.000 internationale bezoekers ruim gehaald gaat worden. Vooral uit de buurlanden, Zuid-Europa en de Verenigde Staten komen veel bezoekers voor de evenementen ter gelegenheid van de 125ste sterfdag van Vincent van Gogh.
Voor deze internationale marketingcampagne werken NBTC Holland Marketing, RBT KAN/Visit Veluwe en Van Gogh Brabant sinds maart 2014 intensief samen.
"De Brabantse Van Gogh-locaties hebben het aanzienlijk drukker dankzij het Van Goghjaar. Dat is niet alleen goed voor de locaties zelf, ook winkeliers en horeca in de omgeving zien de aanloop toenemen.” Frank van den Eijnden, directeur Van Gogh Brabant |
Buurlanden, Zuid-Europa en VS
Het Van Goghjaar is inmiddels halverwege en de eerste effectmeting geeft aan dat de beoogde doelstelling van 180.000 internationale bezoekers ruimschoots gehaald zal worden. Met name uit de buurlanden, Zuid-Europa en de Verenigde Staten komen veel bezoekers. Daarnaast wordt de beoogde mediawaarde ook ruimschoots gehaald. Met name media in Italië, Duitsland, Spanje en België hebben veelvuldig en uitgebreid verslaggeving gedaan over het Van Goghjaar.
"In Gelderland is er veel enthousiasme bij de gastvrijheidsindustrie voor het thema Van Gogh” Jurriaan de Mol, directeur RBT KAN/Vist Veluwe |
Van
Gogh 2015
Het
Van Goghjaar 2015 is een initiatief van de founding
partners van de Stichting Van Gogh Europe bestaande uit Van Gogh Brabant, het
Van Gogh Museum, het Kröller-Müller Museum en Mons 2015. Samen met partners bij
de Van Goghlocaties in België en Frankrijk hebben zij een gevarieerd cultureel
programma samengesteld om Vincent van Gogh in 2015 te herdenken.