WK brengt Brazilië veel extra toeristen

Het wereldkampioenschap voetbal van vorig jaar heeft het Braziliaans toerisme een nieuwe record opgeleverd. Het land zag het aantal buitenlandse toeristen met meer dan 10 procent stijgen ten opzichte van 2013. Dat meldt Embratur.
Maar liefst 6,4 miljoen mensen bezochten in 2014 Brazilië. Nog nooit eerder bezochten zoveel toeristen het land dat in 2016 een nieuw topjaar verwacht vanwege de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen.
"Het WK voetbal van vorig jaar en de Olympische Spelen van komend jaar zorgen ervoor dat Brazilië wereldwijd in de belangstelling staat. Ik ben benieuwd of we dit record in 2016 kunnen overtreffen.” Vinícius Lummertz, voorzitter van Embratur-het nationale Verkeersbureau van Brazilië |
Veel meer Nederlandse toeristen
Vorig jaar bezochten 81.000 Nederlanders het land, 12.500 meer dan in 2013. De belangrijkste toegangspoort is São Paolo, dat vorig jaar ruim 2,2 miljoen toeristen ontving, gevolgd door Rio de Janeiro dat bijna 1,6 miljoen bezoekers mocht verwelkomen en Rio Grande do Sul (Port o Alegre)dat tekende voor meer dan 900.000 buitenlandse vakantievierders. Meer dan 70 procent van de toeristen komt met het vliegtuig naar Brazilië.
WK heeft groot aandeel in groei
Aan de cijfers per maand is te zien dat het WK voetbal 2014 een groot aandeel heeft gehad in het bezoekersrecord. In juni, de maand dat het wereldvoetbalfestijn plaatsvond, is het aantal internationale toeristen verdrievoudigd ten opzichte van het jaar daarvoor van 350.025 in 2013 naar 1.018.876 in 2014
Over Embratur
Embratur, het Nationale Verkeersbureau van Brazilië is een
agentschap dat onder het Braziliaanse Ministerie van Toerisme
ressorteert. Zij richt
zich op de
internationale promotie en
marketing van specifieke reisbestemmingen, toeristische services en
producten in Brazilië.
Embratur wil de
sociale en economische ontwikkeling van
het land bevorderen
door het internationale toerisme
naar binnenlandse bestemmingen
te stimuleren. Hieraan geeft zij
invulling door middel van ‘Aquarela’: een strategie met concrete activiteiten
voor de internationale promotie van Brazilië.
Lees verder over Duurzaam Toerisme en het WK voetbal 2014. Inclusief 7 tips van de organisatie.
Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform |
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen |