Geplaatst op: 21-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Club Med en Thomas Cook lanceren een nieuw strategisch partnership

Club Med en Thomas Cook lanceren een nieuw strategisch partnership
Thomas Cook en Club met hebben vandaag een strategisch partnership gesloten. Ze gaan samen de Europese markt bewerken en willen de best gewaardeerde reisorganisatie van Europa worden. De verkoop van Club Med reizen via Thomas Cook kanalen moet in 2018 met 60% groeien naar 100 miljoen euro. In Nederland worden Club Med producten aan Neckermann toegevoegd.


Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Groep en Henri Giscard d'Estaing, bestuursvoorzitter en CEO van Club Méditerranée (Club Med) hebben vandaag een 3-jaren plan voor een strategisch partnership gelanceerd waarmee zij de best gewaardeerde reisorganisatie binnen Europa willen worden. Met dit plan wordt de huidige samenwerking tussen beide reisbedrijven verder verstevigd.



"Ik ben zeer verheugd over deze nieuwe samenwerking die de inmiddels jarenlange, vruchtbare samenwerking in Frankrijk verder versterkt. Het richt zich op het genereren van groei binnen de Europese landen waar Thomas Cook gevestigd is en creëert een duidelijke kans voor beide reisbedrijven”


Club Méditerranée Bestuursvoorzitter en CEO Henri Giscard d'Estaing



Club Med wil sterk groeien

De samenwerking is gebaseerd op de huidige Club Med relatie met Thomas Cook in Frankrijk en richt zich op een gezamenlijke verkoopdoelstelling van 100 miljoen euro via Thomas Cook kanalen die in 2018 gerealiseerd moet zijn. De verwachting is dat 60% groei ontstaat door het aantrekken van nieuwe klanten uit de volgende landen; Engeland, Duitsland, Finland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Rusland, België, Nederland, Polen, Tsjechië en Hongarije. Club Med verwacht vooral daar een sterke groei omdat Thomas Cook in al deze landen eigen kantoren en/of diverse eigen verkooppunten heeft.


Thomas Cook krijgt beschikking over luxe all-inclusive vakanties

Thomas Cook kan profiteren van de bekendheid van het aantrekkelijke Club Med merk en kan, als gevolg van deze strategische samenwerking haar klanten nieuwe, luxe all-inclusive vakanties op meerdere bestemmingen aanbieden. Elk land waar dit partnership actief wordt heeft twee belangrijke doelstellingen: het toevoegen van de Club Med product aan het bestaande aanbod en zorgen voor vluchtmogelijkheden naar die bestemmingen, indien nog niet reeds aangeboden. In Nederland zal dit onder het Thomas Cook merk Neckermann reizen worden aangeboden. Beide partners zullen, om dit te bevorderen diverse gezamenlijke marketing initiatieven ondernemen in de verschillende landen.


Over Thomas Cook Nederland

Thomas Cook is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo'n 285 medewerkers bij Thomas Cook. Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van ruim 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 22 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group plc. te reizen.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen



Trefwoorden: reisbranche, marketing, verkoop, all inclusive

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.