Geplaatst op: 24-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Online aankopen in de avond

Online aankopen in de avond
Veel online aankopen, waarschijnlijk ook reisproducten, worden in de avonduren gekocht. Dit blijkt uit een onderzoek van JouwAanbieding.nl.

Ondanks het toenemende gebruik van smartphones en tablets, doet de Nederlandse consument zijn online aankopen nog steeds liever in de avonduren thuis op laptop of PC. Zo blijkt uit onderzoek van aanbiedingoverzicht JouwAanbieding.nl. Er wordt gedurende de dag via mobiele devices regelmatig in de etalages van de Nederlandse webwinkels gekeken, maar daadwerkelijke bestellingen worden pas in de avonduren geplaatst.

Online window shoppen
De jacht op online aankopen vindt in Nederland voornamelijk overdag plaats, maar daadwerkelijke bestellingen worden vaak pas later in de avonduren geplaatst. Dit is het meest opmerkelijke resultaat van het onderzoek dat JouwAanbieding.nl onlangs onder 500 respondenten afnam.

Mobiel gebruik
Webwinkels zijn continu bezig met de optimalisatie van hun mobiele betalingsproces zodat ook via smartphones en tablets eenvoudig online aankopen kunnen worden gedaan. Deze positieve ontwikkeling heeft op Nederlandse shoppers nog weinig invloed. Uit het onderzoek blijkt dat 65% een online bestelling liever op laptop of PC voltooit. Daarnaast is er een duidelijke voorkeur zichtbaar in het tijdstip waarop aankopen via het internet worden gedaan; 66% van de respondenten geeft aan het liefst in de avond te shoppen, ten opzichte van 34% die liever overdag online winkelt.

Deze uitkomst heeft uiteraard ook te maken met het feit dat men in verband met werk en andere verplichtingen pas in de avond de tijd neemt om een betaling af te ronden, terwijl het vluchtig bekijken van een website of nieuwsbrief overdag vrij weinig tijd in beslag neemt, meent het bedrijf.

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Trefwoorden: koopgedrag, online marketing

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...