Van Gogh Museum ontwikkelt experience Meet van Gogh
In deze totaalbeleving voor het hele gezin wordt het bijzondere verhaal verteld van het korte en veelbewogen leven van Vincent Van Gogh. In de experience wordt de combinatie gelegd tussen het leven van de kunstenaar, zijn werk en zijn drijfveren. Met facsimile’s, audiovisuele en digitale toepassingen, briefcitaten, levensechte reproducties en scènes van zijn kunstwerken, leven en omgeving maakt de bezoeker als het ware een rondreis door het leven van de kunstenaar en beleeft zo zelf het verhaal van de persoon achter de schilderijen. De eerste Meet Vincent van Gogh wordt medio 2016 gelanceerd in China.
"Onze missie is om Van Goghs leven en werk toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek. Om hen deelgenoot te maken, te verrijken en inspireren. We hebben als museum én kennisinstituut een schat aan kennis en verhalen over het leven en werk van ’s werelds beroemdste kunstenaar Van Gogh. In het museum staat altijd onze rijke Van Gogh-collectie centraal. De experience Meet Vincent van Gogh is daarop een waardevolle aanvulling. Met de technieken van nu maak je in de experience als het ware een rondreis door het leven van Vincent van Gogh. De nadruk ligt op de uiteenlopende facetten van zijn leven, zijn drijfveren, de mythe en de inspiratiebron die hij voor velen nog steeds is.” Axel Rüger, directeur van het Van Gogh Museum |
Wereldwijd mensen kennis laten maken met Van Gogh
Gezien de kwetsbaarheid en beperkte mogelijkheden van de museumcollectie om te reizen, is het museum voortdurend op zoek naar nieuwe, eigentijdse en andere manieren om wereldwijd zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met Vincent van Gogh. Bovendien is het museum actief in het verder ontwikkelen van zijn rol als ondernemer in het culturele veld. Ze denken na over alternatieve verdienmodellen en kansen om nieuwe diensten en producten te ontwikkelen en in de markt te zetten, de experience is in dit kader het nieuwste concept.
Nieuwste technologie
Meet Vincent van Gogh wordt op dit moment ontwikkeld en gebouwd. Dat doet het museum samen met gespecialiseerde partijen, om zo de vaak specifieke kennis en ervaring bijeen te brengen en optimaal gebruik te maken van alle nieuwe technologische ontwikkelingen om de bezoeker een complete ervaring te bieden. Zo wordt nauw samengewerkt met Artcomm, een onderneming met ruime kennis en ervaring op het gebied van ontwikkeling, verkoop, distributie en organisatie van internationaal reizende experiences. In China heeft het museum een overeenkomst gesloten met de eerste exploitant. Daar gaat Meet Vincent van Gogh medio 2016 live.
Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform |
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen |