Geplaatst op: 02-09-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Groene Koepel start congres op LinkedIn

Groene Koepel start congres op LinkedIn
Het congres Natuurlijk Ondernemen dat de Groene Koepel op 9 oktober van dit jaar organiseert in Fort Voordorp is op LinkedIn al begonnen. Op een speciale discussiepagina kan iedereen meediscussiëren over actuele thema's voor recreatieondernemers die overigens ook op het congres aan de orde komen.


Vragen waarop de Groene Koepel een discussie rond wil organiseren zijn onder andere:

  • Kan (verblijfs)recreatie positief uitpakken voor de natuur?

  • Hoe kun je als ondernemer rendement halen uit ecologische toepassingen op een recreatieterrein?

  • Welke investeringen zijn nodig om de verblijfsrecreatie toekomstbestendig te maken?

Het zijn vragen waar recreatieondernemers in de huidige tijd niet omheen kunnen.


De LinkedIn-discussie

De discussie op LinkedIn is een voorproefje op de vragen die aan bod komen op het Congres Natuurlijk Ondernemen. Iedereen die wil meedenken over de toekomst van de verblijfsrecreatie in de natuur kan vrijblijvend zijn zegje doen op de discussiepagina ‘Denk mee over de toekomt van overnachten in de natuur’ www.linkedin.com/grp/home?gid=8352623 op LinkedIn. De enige voorwaarde is het hebben van een eigen LinkedIn-account. Er kan worden gereageerd op bestaande discussies maar ook zelf vragen worden aandragen.


Het congres

Recreatieondernemers, beleidsmakers, natuurorganisaties en iedereen die te maken heeft met (verblijfs)recreatie in de natuur zijn van harte welkom op dit eerste grote congres rond de maatschappelijk en economische noodzakelijke transitie in de recreatiesector. Het congres is een initiatief van Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur in samenwerking met Stichting Innovatie, Recreatie en Ruimte (STIRR). Kijk voor meer informatie en inschrijven op www.congresnatuurlijkondernemen.nl


Dit nieuws wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.


Link: https://www.linkedin.com/grp/home?gid=8352623
Trefwoorden: natuur, verblijfsrecreatie, natuurkamperen, natuurkampeerterreinen

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...