Energie opwekken in fitnesscentrum
Fitnesscentra merken
dat het in de herfst lastiger is om mensen te trekken. Een producent van
fitnessapparatuur bedacht een oplossing. Maak een challenge waarbij sporters
moves en kilowatts produceren. En ja, dan moet je toch van die bank af en naar
het fitnesscentrum.
De challengse heet internationaal de Green Challengse. In Nederland heeft het
de wat eigenaardige naam Sport Benelux Gezond gekregen. Het uitgangspunt is dat
sporters elektrische energie middels de fitnessapparatuur van Technogym
opwekken. Dankzij de Artis Renew apparatuur en de mywellness cloud Challenge
App is het mogelijk om beweging van sporters om te zetten in elektrische
energie. Elke keer dat een sporter traint op een cardio-apparaat, wordt de
gegenereerde energie van de sporter geregistreerd. De sporters verzamelen zo
Moves en kilowatts voor hun fitnessclub.
De deelnemende locaties gaan in de periode van 21 september
tot en met 5 oktober 2015 de competitie met elkaar aan om de meeste kilowatts
te genereren. Met de opgewekte kilowatts besparen de groene fitnessclubs
energie en dragen zij bij aan een gezondere leefomgeving. Zij maken tevens kans
op het winnen van de Sport Benelux Gezond Challenge, meldt Technogym.
Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.
Trefwoorden: fitness, sport, challenge
|
|
08/01/25
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
|
26/12/24
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
24/12/24
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
|
23/12/24
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
|
20/12/24
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
13/12/24
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|