Geplaatst op: 28-09-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Arkefly wordt Tuifly

Arkefly wordt Tuifly

TUI Nederland is volop bezig met de ombouw van Arke naar TUI. Met onder andere tv-commercials wordt de nieuwe naam bij het grote publiek bekend gemaakt. Ook Arkefly wordt TUIfly. Vrijdag is het eerste toestel met de nieuwe huisstijl opgeleverd.


Omdat Arke vanaf 1 oktober TUI heet, worden alle Arke vliegtuigen gefaseerd voorzien van de nieuwe livery met de nieuwe naam. De PH-TFL, een van de drie Arke Boeings 787 Dreamliner, is de afgelopen dagen in de nieuwe TUI-kleuren gespoten en voorzien van het nieuwe TUI-logo.


TUIfly

TUIfly is de eigen luchtvaartmaatschappij van marktleider TUI Nederland en onderdeel van de omvangrijke internationale TUI vloot. Arkefly opereert in Nederland met een vloot van Boeings 737-800, een Boeing 767-300 en Boeings 787 ‘Dreamliner’. Aan boord biedt de luchtvaartmaatschappij zitcomfort en service naar keuze: Star Class, (114 beenruimte), Premium Comfort Class (94 cm beenruimte), Comfort (84 cm beenruimte) en Economy (76 cm beenruimte). Arkefly vliegt naar circa 55 bestemmingen wereldwijd. Zo vliegt Arkefly op vakantiebestemmingen rond de Middellandse Zee, het Caribische gebied, Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.


TUI Nederland

Met 1,5 miljoen vakantiegangers en een omzet van € 1,8 miljard in 2014 is TUI Nederland de absolute marktleider in Nederland. Er werken ruim 2.500 medewerkers voor TUI Nederland. De reisbureaugroep van TUI Nederland omvat 135 reisbureaus onder de namen Arke en Holland International Reisbureau. TUI Nederland en TUI België vormen samen TUI Benelux en zijn onderdeel van TUI Group: internationaal marktleider in de reisbranche. Het hoofdkantoor van TUI Group is gevestigd in Hannover. Binnen TUI Group werken ruim 150 reisorganisaties in twintig landen samen onder de paraplu van de World of TUI.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Trefwoorden: reisbranche, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...