Grontmij over naar Sweco

Grontmij dat ook
actief is in toerisme en recreatie wordt onderdeel van het bedrijf Sweco. Het
merk Grontmij zal in de loop van 2016 verdwijnen.
Op 1 juni 2015 maakte Sweco haar voornemen bekend om Grontmij over te nemen. Op
25 september 2015 is aangekondigd dat bod gestand werd gedaan. Nu kan de
integratie van de twee bedrijven beginnen.
”Als gevolg van deze stap, bekleden wij een leidende positie in Europa. We spelen nu een prominentere rol in het plannen en ontwerpen van de samenleving en steden van de toekomst.” zegt Tomas Carlsson, President en CEO van Sweco.
In de nieuwe organisatie zijn circa 14.500 experts in dienst, verspreid over 15 landen in Europa.
"Beide bedrijven staan bekend om hun sterke klantgerichtheid en bewezen expertise. Geografisch gezien zijn wij actief in verschillende markten en dit vormt een cruciale basis voor verdere groeimogelijkheden,” zegt Tomas Carlsson.
Groeistrategie door acquisities
Sweco heeft de afgelopen tien jaar circa 100 acquisities afgerond en heeft, gemiddeld, haar omzet elke vijf jaar verdubbeld. Uitgangspunt van de acquisitiestrategie van Sweco is de doelstelling om voor elk project de juiste expertise te kunnen bieden.
En in Nederland?
"In Nederland betekent dit dat onze klanten met lokale deskundigen blijven werken. Experts met een grondige kennis van de organisatie van de klant. Wij weten wat onze klanten nodig hebben om hun ambities waar te maken. De omvang, stabiliteit en aanvulling in expertise van Sweco zal ons aanbod nog verder versterken en biedt nieuwe kansen voor de toekomst.” zegt Ton de Jong, directeur van Grontmij Nederland.
"Voorlopig blijven wij op de Nederlandse markt onder de naam Grontmij actief. In de loop van 2016 zal onze merknaam in Nederland veranderen in Sweco. De naam Grontmij zal dan verdwijnen.” zegt Ton de Jong.
Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.