Geplaatst op: 06-10-2015
Auteur: Marc Gerlings

Eerste celebrity in Emirates commercial is Aniston (met commercial)

Eerste celebrity in Emirates commercial is Aniston (met commercial)

Emirates onthulde haar tv-commercial met Hollywood actrice, regisseur en producent Jennifer Aniston. Dit is de eerste keer dat Emirates samenwerkt met deze internationale ster in een wereldwijde digitale en tv-campagne. Werkt de humoristische aanpak?


De commercial opent met Aniston die op zoek is naar de onboard douche en lounge, maar ze wordt bespot en belachelijk gemaakt door het cabinepersoneel. Dit blijkt een nachtmerrie te zijn als ze wakker wordt in haar eigen Private Suite in de Emirates First Class Cabin waarna ze kennis maakt met de iconische A380 Shower Spa en Onboard Lounge.


Werkt humor?
Boutros Boutros, Divisional Senior Vice President, Corporate Communication, Marketing & Brand bij Emirates: "In tegenstelling tot de gebruikelijke advertenties binnen de luchtvaartindustrie hebben wij gekozen voor een humoristische benadering om onze producten aan boord te laten zien. We konden niemand bedenken die beter geschikt zou zijn voor deze rol dan Jennifer Ansiton en schreven het script met haar in het achterhoofd. Haar professionaliteit en komisch talent kwamen naar voren op de set en we zijn enorm blij met de uitkomst.”


Samenwerking
De commercial werd geregisseerd door de reclamecampagne veteraan en Bryan Buckley, die wordt geprezen om zijn vele Super Bowl advertenties. RKCR/Y&R London ontwikkelde het concept en het script was een samenwerking tussen het bureau uit Londen, Buckley en het eigen reclameteam van Emirates.


De wereldwijde digitale en tv-campagne zal beginnen in de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten voordat het vertoond zal worden in andere landen waar Emirates significant aanwezig is. De reclame kan nu al bekeken worden op de website van Emirates en hetYouTube kanaal van Emirates.


Commercial Aniston aan boord Emirates


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Trefwoorden: vliegen, marketing, Emirates, humor, communicatie, Aniston

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.