Keukenhof stapt in Gouden Eeuw
Op donderdag 8 oktober hebben de tuinmannen van
Keukenhof de eerste bollen geplant van een groot bloemenmozaïek. Met dit
bloemenmozaïek is een start gemaakt met het planten van zeven miljoen
bloembollen in Keukenhof voor het seizoen van 2016.
Het Keukenhof thema voor 2016 is "Gouden Eeuw". De periode waarin
Nederland een bloeiperiode doormaakte op het gebied van handel, wetenschap en
kunst. Dit is ook de periode waarin de wereld werd ontdekt en de tulpenhandel
floreerde.
Grachtenpanden en handel
Het nieuwe bloemenmozaïek toont een Delfts Blauw tegel waarin de handel over
zee en Amsterdamse grachtenpanden zijn afgebeeld. Het mozaïek is voor het eerst
in twee lagen geplant voor een langere bloei in het voorjaar. Het mozaïek heeft
een afmeting van 250m2. Er zijn 100.000 bloembollen gebruikt; tulp, muscari en
crocus.
Tuinen
Nieuw in 2016 zijn een Gouden Eeuw inspiratietuin en een Delfts Blauw tuin.Keukenhof
is in 2016 geopend van 24 maart tot en met 16 mei.
Trefwoorden: Keukenhof, Holland, marketing, evenement
|
|
08/01/25
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
|
26/12/24
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
24/12/24
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
|
23/12/24
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
|
20/12/24
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
13/12/24
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|