Geplaatst op: 09-10-2015
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof stapt in Gouden Eeuw

Keukenhof stapt in Gouden Eeuw
Op donderdag 8 oktober hebben de tuinmannen van Keukenhof de eerste bollen geplant van een groot bloemenmozaïek. Met dit bloemenmozaïek is een start gemaakt met het planten van zeven miljoen bloembollen in Keukenhof voor het seizoen van 2016.

Het Keukenhof thema voor 2016 is "Gouden Eeuw". De periode waarin Nederland een bloeiperiode doormaakte op het gebied van handel, wetenschap en kunst. Dit is ook de periode waarin de wereld werd ontdekt en de tulpenhandel floreerde.

Grachtenpanden en handel
Het nieuwe bloemenmozaïek toont een Delfts Blauw tegel waarin de handel over zee en Amsterdamse grachtenpanden zijn afgebeeld. Het mozaïek is voor het eerst in twee lagen geplant voor een langere bloei in het voorjaar. Het mozaïek heeft een afmeting van 250m2. Er zijn 100.000 bloembollen gebruikt; tulp, muscari en crocus.

Tuinen
Nieuw in 2016 zijn een Gouden Eeuw inspiratietuin en een Delfts Blauw tuin.Keukenhof is in 2016 geopend van 24 maart tot en met 16 mei.


Trefwoorden: Keukenhof, Holland, marketing, evenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.