Geplaatst op: 13-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Fors meer bezoekers voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Fors meer  bezoekers voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs
De Kampeer & Caravan Jaarbeurs heeft dit jaar 41.594 bezoekers getrokken, een groei van maar liefst 18% ten opzichte van de editie 2014. "Kamperen staat weer helemaal op de kaart", aldus een glunderende Carinha Uytterhoeven, Brand Manager van het grootste kampeer-event van Nederland.


"De beurs moet echt een dagje uit zijn voor het hele gezin, en onze aanpak blijkt te werken”, stelt Carinha Uytterhoeven van Jaarbeurs. "Met het thema 'La Douce France' waan je je al vanaf de entree in een van de populairste kampeerlanden van Europa. Een kopje koffie met tarte tatin, lekkere Franse hapjes, een wijnproeverij: dat soort dingen blijkt aan te slaan bij het publiek. Met het team van Jaarbeurs willen we echt een event maken in plaats van een beurs met alleen maar productnieuws. Het publiek blijkt die aanpak zeer te waarderen”, aldus Uytterhoeven.


Veel nieuwe bezoekers

Uit het onderzoek van de organisatie van de Kampeer en Caravan Jaarbeurs onder bezoekers blijkt dat 42% van de bezoekers voor het eerst het event bezocht. 18 procent is nog niet in het bezit van een kampeermiddel en overweegt te gaan kamperen. Het merendeel van het bezoek is in bezit van caravan (47%), gevolgd door de camper (24%). Vier van de tien bezoekers zeggen binnen nu en twee jaar van plan te zijn een nieuw kampeermiddel te kopen. Overigens valt de aankoopintentie voor het eerst in het voordeel van de camper uit (46%), gevolgd door de aankoopintentie van een caravan (40%).


Exposanten denken meer met beursconcept

"Een bezoek aan de Jaarbeurs voelt echt als een verlenging van je vakantie. Wij kunnen onze caravans en kampeerauto's laten zien in een sfeer die bezoekers herkennen van de camping”, aldus Ron Vermeule van Hymer/Eriba. Patrick van der Burgh van Knaus/Tabbert voegt toe: "Als branche zijn we intensief betrokken bij het concept van de beurs. Deze aanpak voegt iets extra's toe en daar zijn we blij mee. Op onze stands merken we dat mensen weer vertrouwen hebben in de toekomst en dat zij die vakantiesfeer erg waarderen. Dat zien we ook terug in onze verkoopcijfers”. Exposanten gaven de beurs het rapportcijfer 8.


Over de Kampeer & Caravan Jaarbeurs

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs werd gehouden van 7 t/m 11 oktober 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. De nieuwste caravans, vouwwagens, campers, (voor)tenten en accessoires waren er te vinden. Met het thema 'La Douce France' waanden de bezoekers zich al bij binnenkomst in Frankrijk. De Kampeer & Caravan Jaarbeurs blijkt hét begin van de kampeervakantie en de perfecte plek om je volgende roadtrip alvast in te plannen.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, campings

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...