Geplaatst op: 21-10-2015
Auteur: Marc Gerlings

Ontbreekt centraal Nederland in Toeristisch Samenwerkingsverband Award?

Ontbreekt centraal Nederland in Toeristisch Samenwerkingsverband Award?
Samenwerking, al tientallen jaren de gouden graal in recreatie en toerisme. Alsof alles meteen dan vanzelf gaat. Samenwerken, glimlachen krullen in de gezichten van toeristen en ondernemers overhandigen aan de lopende band tickets met ruime marge aan de bezoekers. Het is geen garantie voor succes maar samenwerking heeft vele bedrijven, steden en regio’s gered van een sluimerende achteruitgang. Innovatie duikt op waar mensen de wenkbrauwen naar elkaar richten. Gecombineerd succes ontstaat waarbij een bedrijf die ontwikkeling in z’n uppie nooit voor elkaar kan krijgen. Er is iets aan de hand met de inschrijvingen voor de Toeristisch Samenwerkingsverband Award van dit jaar.

De fraaiste initiatieven komen binnen. Sommige oogsten nationaal en internationaal lof. Andere zijn klein, innovatief en bieden heel veel gasten enorm veel plezier. Zowel samenwerkingsverbanden van ondernemers als van overheid en ondernemers melden zich. Dat is sterk, laat je samenwerking zien.

Maar waarom ontbreekt het midden van Nederland in de inschrijvingen? Grofweg zijn het noorden, oosten en zuiden goed vertegenwoordigd. Het centrum ontbreekt. Met net een aantal grote steden en bekende regio’s erin. Normaliter maken die de meeste herrie rondom hun toeristische en recreatieve merken. Heb je een sterk samenwerkingsverband dat zich aantoonbaar manifesteert? Meld je aan.

Voor alle andere regio’s die nu denken dat de race voor deze award is gelopen. Zeker niet. Meld je aan, doe mee en wie weet sta je op dinsdag 3 november vol trots op het podium. Aanmelden, met motivatie, kan nog tot en met vrijdag 23 oktober 2015. Vlug, laat je de overwinning niet uit je handen glippen.

Marc Gerlings, juryvoorzitter Toeristisch Samenwerkingsverband Award 2015.

Trefwoorden: Award, samenwerking, toerisme, recreatie, leisure

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...