Geplaatst op: 28-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

GLOW Eindhoven zet eigen Snapchatreporters in

GLOW Eindhoven zet eigen Snapchatreporters in
We zijn het nog niet heel erg veel tegengekomen, publieksevenementen die actief Snapchat inzetten met een eigen team aan reporters. Snapchat is met 1,5 miljoen gebruikers, na Instagram, één van de snelst groeiende social media kanalen van 2015. Vooral onder jongeren is het medium populair.

Via Snapchat kunnen bezoekers vanaf nu tot en met 14 november 2015 live meekijken naar foto's en filmpjes van GLOW voor én achter de schermen. GLOW is een internationaal lichtkunstfestival met zo'n 45 lichtkunstprojecten in het centrum van Eindhoven en op Strijp-S.

Via de applicatie van Snapchat kan men snel beelden en video’s met volgers delen. Het is een innovatieve, laagdrempelige manier om bezoekers van GLOW live te betrekken bij het festival en een kijkje achter de schermen te bieden.

Voor en tijdens GLOW zullen de Snapchatreporters Stacey Lampe, Jacky Rooijakkers, Marleen Timmermans en Mark Westhovens op pad gaan om de voorbereidingen en het festival vast te leggen. Als onderdeel van hun afstudeeropdracht zijn deze communicatiestudenten van Fontys Hogeschool Eindhoven op het idee gekomen om GLOW op deze dynamische manier in beeld te brengen. Voeg GLOW toe met de snapcode of via de gebruikersnaam: gloweindhoven

Trefwoorden: evenementen, social media

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.