Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Holland als eerste Europese bestemming op Alitrip

Holland als eerste Europese bestemming op Alitrip
Vandaag heeft NBTC Holland Marketing een strategische samenwerking met Alibaba getekend. Dat gebeurde in het bijzijn van koning Willem-Alexander, Sharon Dijksma, staatssecretaris van Economische Zaken, Jack Ma, eigenaar van Alibaba, en Pieter Elbers, president-directeur KLM. Doel van de samenwerking is om de bestemming ‘Holland’ meer bekendheid te geven op Alitrip en om toeristen en zakelijke bezoekers uit China te stimuleren een bezoek aan Nederland te brengen.Nederland is de eerste Europese bestemming op Alitrip.
 
China is een van de snelst groeiende reismarkten en staat op nummer één in de wereldranglijst als het gaat om toerismebestedingen. In 2014 ondernamen 107 miljoen Chinezen een buitenlandse reis (+19%), waarbij 165 miljard euro werd uitgegeven (+28%).

"We zijn verheugd om ‘Holland’ als eerste Europese bestemming met een strategische samenwerking te introduceren op Alitrip, een van China’s grootste digitale reisplatforms. We zien dit als een unieke kans om, door gebruik te maken van elkaars sterke merknaam, miljoenen Chinezen te bereiken die steeds meer online reisinspiratie zoeken en individueel hun reis boeken. Op holland.alitrip.com zetten we, samen met onze partners, Holland in de etalage bij de reislustige Chinees. Zo verstevigen we onze positie in China en dragen we bij aan onze Holland branding- en marketingstrategie om bezoekers te verleiden ook andere, minder bekende, delen van ons land te bezoeken."


Andrew van der Feltz, directeur Business Development & Operations NBTC


Belangrijke groeimarkt voor Nederland
China staat met zo’n 250.000 toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland op de negende plek van grootste herkomstlanden. De absolute aantallen zijn nog bescheiden maar door de groeipercentages is het een interessante groeimarkt. Chinezen zijn ook ‘big spenders’. Ze besteden bovengemiddeld veel aan hun bezoek in Nederland; ruim 1.250 euro per persoon per verblijf tegenover een gemiddelde besteding van zo’n 720 euro. De komende tien jaar groeit het aantal Chinese bezoekers naar verwachting naar ruim 800.000, meer dan een verdrievoudiging in vergelijking met 2014. China staat dan in de top vijf van belangrijkste herkomstlanden.

Alitrip
Alibaba is de holding voor een reeks onlinewinkels, waaronder Alitrip, die samen het grootste Chinese onlineconcern vormen. Alitrip brengt vraag en aanbod op het gebied van reizen bij elkaar. De consument kan er terecht voor het totale reispakket; vluchten, hotels, complete reizen, tours en activiteiten, met een totaal van meer dan 10.000 aanbieders die zich reeds aan Alitrip hebben verbonden.
Link: http://holland.alitrip.com
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, china, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...