Geplaatst op: 05-11-2015

Sint Maarten start voor negen weken wintercampagne Utrecht

Sint Maarten start voor negen weken wintercampagne Utrecht
Foto: Toerisme Utrecht

Wanneer op 7 november 2015 de feestverlichting wordt ontstoken en beschermheilige Sint Maarten in een optocht vol lampionnen en muziek door de fraai verlichte binnenstad trekt, is het winterseizoen in Utrecht officieel geopend. De kleurrijke parade in het historische stadshart is hét startschot voor de vierde editie van ‘Winter Utrecht’, een festijn vol hartverwarmende winterevenementen.

Negen weken lang, vanaf Sint Maarten tot en met de Nieuwjaarsduik op 10 januari 2016, hult de stad zich in een laagje poedersneeuw en is het gezellige centrum het decor van meer dan 100 winterse evenementen en activiteiten.

Net als voorgaande edities kent Winter Utrecht ook dit jaar een druk programma met meer evenementen dan afgelopen jaar. Sint Maarten en Sinterklaas brengen natuurlijk een bezoek aan de stad, het beroemde Smartlappenfestival en het Winter Circus Utrecht staan ook dit jaar weer op de agenda, en met alle kerstmarkten, winterse tentoonstellingen en extra koopavonden wordt het de komende weken gegarandeerd gezellig in Utrecht. Op de speciaal voor deze periode opgezette website winter-utrecht.nl is het complete winterprogramma van alle evenementen en activiteiten voor de hele familie, voor jong en oud, te vinden.


Knüss Winterfest is hoogtepunt

Het hoogtepunt van Winter Utrecht is het Knüss Winterfest, een feestelijk weekend dat volledig in het teken staat van winterse gezelligheid. Van 11 t/m 13 december 2015 transformeert de Utrechtse binnenstad in een winters paradijs. Zoals het schaatsen over de ijsbaan op de Neude, of juist door de kruidige glühwein en warme chocolademelk op de kerstmarkt in de Twijnstraat. De typisch Utrechtse Zelfgemaakte Markt en De Streekmarkt zijn voor de gelegenheid in een winters jasje gestoken, en ook aan de jongste bezoekers is gedacht: het Domplein en Stadhuiskwartier staan het hele weekend in het teken van activiteiten voor het hele gezin. Op al deze plekken staat bovendien een wensboom.

De aanpak vanuit Toerisme Utrecht fors veranderd. Marketeer Frank Berg gaat in op de strategische en praktische veranderingen voor deze wintercampagne in het komende nummer van vakblad Recreatie & Toerisme.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.


Trefwoorden: city marketing, Utrecht, winter

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.