Geplaatst op: 13-11-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TUI test slimme polsband op resort

TUI test slimme polsband op resort

TUI heeft deze zomer op haar TIME TO SMILE accommodatie op Kos een slimme polsband voor de gasten succesvol uitgetest. Na deze geslaagde test is besloten de mogelijkheden verder te ontwikkelen en uit te rollen naar meer TIME TO SMILE accommodaties.


Met deze SMART Pay polsband kunnen gasten contactloos betalen in hun hotel. Met de polsband kunnen namelijk alle consumpties in het hotel of appartementencomplex betaald worden. Hotelgasten hebben bovendien 24/7 inzicht in hun uitgaven en worden dus niet aan het einde van hun vakantie geconfronteerd met vervelende verrassingen op hun hotelrekening.


Nog veel meer mogelijkheden

TUI is volop bezig met het onderzoeken van alle mogelijkheden, waarbij het gemak van de klant centraal staat. Zo kan de polsband in de zomer van 2016 wellicht ook als hotelkamersleutel gebruikt worden en automatisch airconditioning en verlichting in- en uitschakelen als de kamer wordt betreden of verlaten. TUI verwacht in de toekomst nog veel meer mogelijkheden met SMART Pay te kunnen activeren.


TIME TO SMILE

TUI heeft in totaal 10 TIME TO SMILE resorts, over het algemeen appartementencomplexen. Ze liggen op Curaçao (1), in Griekenland (5), Spanje (2), Turkije (1) en Cyprus (1). De TIME TO SMILE appartementen worden gemiddeld met een 9,2 door vakantiegangers beoordeeld, zijn gloednieuw en modern, hebben de beschikking over een Nederlandse host en zijn voorzien van een goede keuken met moderne apparatuur en grote badkamer met inloopdouche. TUI wil hiermee het comfort van thuis minimaal evenaren. De appartementen zijn speciaal ontworpen door topdesigner Paul Linse.


Innovatieprijs

Met de innovatieve polsband behaalde TUI een tweede plaats in een wedstrijd van het Britse magazine Management Today. Het idee werd geprezen omdat het relatief snel en zonder hoge kosten is gerealiseerd. Met SMART Pay biedt TUI de klant aanzienlijk meer gemak tijdens zijn vakantie.

Link: http://www.tui.nl/time-to-smile/
Trefwoorden: reisbrance, touroperators, innovatie, resorts

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.