Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-11-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Visit Arnhem samen met NS in StationsHuiskamer

Visit Arnhem samen met NS in StationsHuiskamer

Het station in Arnhem heeft sinds deze week een StationsHuiskamer waar ook Visit Arnhem toeristen van informatie voorziet. Op het vernieuwde station Arnhem beproeft NS een variant waarbij Visit Arnhem en de StationsHuiskamer in één ruimte komen. Tegelijkertijd werd ook de naam Visit Arnhem gelanceerd.


Visit Arnhem voorziet de bezoeker van allerlei VVV-informatie betreffende de bezienswaardigheden van de stad en omgeving. Met deze samenwerking ontstaat een aantrekkelijke dienstverlening voor reizigers die Arnhem en omgeving bezoeken en wordt de bezoeker van station Arnhem in contact gebracht met de gastvrijheid van de stad Arnhem.


Drie huiskamers met elk een eigen thema

De StationsHuiskamer bestaat uit drie kleinere warm ingerichte huiskamers met de thema’s: Veluwe, Modeatelier en Fashionstore. Deze thema’s passen bij de stad Arnhem en zorgen voor lokale herkenbaarheid. De drie huiskamers zijn met elkaar verbonden en bieden de reizigers een plek om te ontmoeten, te ontspannen of te werken in een huiselijke sfeer. Tevens vindt de reiziger de laatste reisinfo op een TV scherm, is er gratis wifi en zijn er extra stopcontacten en mobiele telefoonopladers als service voor de reiziger aanwezig. Uiteraard kan men verschillende lekkernijen kopen en is voor de bezoekers een toilet aanwezig.


Gastheerschapsfunctie door Visit Arnhem

Visit Arnhem vervult de gastheerschapsfunctie voor bezoekers aan de stad Arnhem en omgeving. Met een scala aan diensten & producten biedt Visit Arnhem de bezoeker uitgebreide toeristische informatie over onder meer de natuur, cultuur en historie van Arnhem en omgeving, attracties en bezienswaardigheden, horeca, winkelen, openbaar vervoer en meer.


Derde StationsHuiskamer, eerste met VVV

Ineke van Gent, regiodirecteur van NS is verheugd met de komst van de StationsHuiskamer. "Fijn dat na Den Haag en Rotterdam nu ook Arnhem haar eigen StationsHuiskamer heeft. De variant met Visit Arnhem spreekt mij heel erg aan. Onder het genot van een kopje koffie kun je allerlei info over Arnhem en omgeving vinden en het vervolg van bijvoorbeeld je dagje uit plannen. Een aanwinst voor onze reizigers. Door middel van de "geef je mening” kaartjes die overal in de StationsHuiskamer te vinden zijn proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de behoefte van de klant ”.


Vist Arnhem gelanceerd

Jurriaan de Mol, directeur Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN): "Met de opening van deze nieuwe locatie is ook Visit Arnhem gelanceerd. Naast Visit Berlin, Visit Barcelona nu ook Visit Arnhem. Als bezoeker stap je direct het toeristische en recreatieve aanbod van Arnhem in. Op zich al een belevenis. Hier proef en beleef je fashion, mode en het groen van de Veluwe!”


Ideaal vertrekpunt
Ook de Gemeente Arnhem is verheugd. "Dit nieuwe en unieke concept van de StationsHuiskamer past helemaal in de wijze waarop Arnhem haar gasten en bezoekers graag welkom wil heten. De sfeer en ambiance stralen naast gastvrijheid ook de kernkwaliteiten van Arnhem uit, namelijk groen en creatief, echt Made in Arnhem. De StationsHuiskamer is daarmee een ideaal vertrekpunt voor een bezoek aan Arnhem en de regio." aldus wethouder Ine van Burgsteden gemeente Arnhem.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, gelderland, vvv

CELTH



||| Nieuws |||

10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegengeid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.
10/04/25
Dormio Group breidt internationaal uit
De Dormio Group heeft in Portugal Duna Parque overgenomen en breidt ook op Curaçao en in Europa uit. Dormio groeit daarmee van 41 naar 61 locaties.
10/04/25
Exclusief voor leden
Meer kampeerders willen comfort en privacy op het toilet en onder de douche
Sinds begin 2024 is het aantal campings dat privé-sanitair aanbiedt met 20% gestegen, zo concludeert campingspecialist ACSI na de jaarlijkse inventarisatie van bijna 10.000 campings in heel Europa. Bij ruim 1 op de 10 campings is het nu mogelijk om een eigen douche en toilet te reserveren, waarbij Nederland de boventoon voert.
10/04/25
Exclusief voor leden
Plopsa Group gaat voor één merknaam
De Plopsa Group heeft bekendgemaakt dat twee van haar grote themaparken een nieuwe naam krijgen. Holiday Park in Duitsland zal voortaan door het leven gaan als Plopsaland Deutschland, terwijl Plopsa Coo in de Belgische Ardennen de naam Plopsaland Ardennes krijgt. Deze naamsveranderingen zijn onderdeel van een bredere Europese groeistrategie van Plopsa.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...