Geplaatst op: 23-11-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Margreet Toonen (NHTV) verlaat recreatie

Margreet Toonen (NHTV) verlaat recreatie

Na negen jaar intensieve samenwerking met de recreatiesector verlaat Margreet Toonen de Academie voor toerisme van NHTV en begint als lid van het Management-team van de Academy for Leisure van NHTV aan een nieuwe uitdaging. Zij stopt dan ook met haar functie van coördinator van de afstudeerrichting Manager recreatie-onderneming, de minor NHTV Leisure Design Lab en de internationale track Attractions & Theme Parks Management.


Margreet heeft in de afgelopen jaren talloze projecten met het werkveld geïnitieerd, opiniestukken en columns geschreven en samenwerking met het werkveld gezocht en gestimuleerd in o.m. Recreatietoppers, RECRON reizen en Jong RECRON bijeenkomsten. Ook was zij al jaren inhoudelijk betrokken bij het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd. Het meest in het oog springende project van Margreet Toonen was wel het Leisure Design Lab waar studenten in kleine groepjes, in één dag tijd ondernemers een frisse blik gaven op een actueel vraagstuk. Een mooie Airstream caravan fungeerde als uithangbord van het Leisure Design Lab.


Erik van Nuland en Harm IJben nemen het stokje van Margreet over. Erik van Nuland wordt de nieuwe coördinator van het NHTV Leisure Design Lab en zal tevens fungeren als de accountmanager voor het recreatieve werkveld, Harm IJben gaat met name intern aan de slag met de afstudeerrichting Manager recreatie-onderneming en over een jaar met de nieuwe specialisatie ‘Entrepreneurship in Hospitality & Recreation’. Zij zullen zich binnenkort aan u voorstellen.


Margreet gaat zich als manager bij NHTV Academy for Leisure bezighouden met de HRM cyclus van een groep docenten en is verantwoordelijk voor de onderwijsvernieuwing, uiteraard in nauwe samenwerking met het werkveld van de nationaal en internationaal georiënteerde leisure-manager in de wereld van de creative industries, multifunctionele leisurelocaties, evenementen en (toch weer) attracties- en themaparken.
Trefwoorden: dagrecreatie, verblijfsrecreatie, onderwijs

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...